Bloggtreff i Bergen?

Jeg beklager. Det har blitt litt mye politikk fra meg de siste dagene, Det er noe med at det hjernen er opptatt av fort blir de tankene som kommer ut gjennom tastaturet.

Litt dumt siden det gjør at jeg raser nedover på bloggtopplista likt med at jeg driver og gjør avtale om samarbeid. Jeg mener, i 2019 hadde jeg et mål om å bli nummer en på bloggtoppen og tjene en hel haug med gryn. Nå som jeg da er i ferd med å tjene noen gryn så devaluerer jeg min egen verdi ved politiker-preik. Kjerringa er ikke alltid den skarpeste kniven i skuffen.

Ja tenk så amatør var jeg i går at jeg ikke skrev et eneste ord om hva jeg spiste! Jeg mener, går det an å kalle seg toppblogger og så ikke dele med dere, kjære følgere, hva jeg spiser?
Vel, jeg spiste pytt i panne med speilegg. Middagen ble inntatt ved 22 tiden etter at jeg kom hjem fra noen møter på rådhuset. (ups, der skrev jeg nesten om politikk igjen).
Yngste Sønn og Gamle Gubben Grå holdt meg med selskap mens jeg spiste. Vi hadde en hyggelig prat om tja, litt politikk men også gode fortellinger fra ungdomstiden til oss to gamle. Når vi gamle og avslørte at vi på et tidspunkt hadde vurdert tatoveringer, men at vi ikke hadde orket å ta det bråket det ville medført i våre respektive barndomshjem mente Yngste Sønn at vi jo kunne ta en felles tur til tatoveringssjappa alle tre. Og så sende snap til Datteren som ville bli syk av misunnelse over at hun ikke var med. (Hun er den eneste av oss som har tatovering, så vidt jeg vet) Om Eldste Sønn også ønsker seg tatovering var vi usikre på.

Litt reklame hører også med når en er toppblogger.  Det er jo det jeg arbeider med det samarbeidet om. Nå tror jeg det meste er på plass. Selv om det tar litt tid før jeg kan dele noe med dere lover jeg at det etter hvert skal bli både reklame og “Giveaway” her på bloggen.
Det kribler litt i meg når jeg tenker på akkurat det.  Dette skal bli gøy!!!

Ekte toppbloggere skriver ikke bare om mat og reklame. Reiser hører også med.
Det er vel en stund siden jeg har vært på noe som kan kalles en “reise”. Jeg gikk riktignok en tur med Charlie Chihuahua i går, men å labbe et par kilometer i skauen regnes vel ikke som noen reise. Antakeligvis ikke turen tur-retur rådhuset heller. Politiske møter har jeg forstått at ikke drar klikk heller, men det tror jeg at kommer mer av min måte å skildre de på enn at politikk ikke er spennende.

Selv om jeg ikke har begynt å pakke riktig ennå så planlegger jeg to reiser om ikke så lenge.
Eller litt lenge da, det er over en måned til begge reisene.
Den ene går til en samling i …. ja du gjetter det sikkert, Rødt.

Den andre, den har mer med blogg enn politikk å gjøre.  Eller egentlig litt begge deler.
Og vet du, den reisen har jeg lyst til å invitere deg. kjære leser. til å være med på.
Ja via bloggen kan du jo bli med på begge reisene, men den siste tenkte jeg du jo kanskje kunne slenge deg med på sånn fysisk,
Ikke det at jeg betaler altså. Det har jeg dessverre ikke råd til. Jeg har jo ikke tjent alle de gryna ennå, og for tiden er det ikke mange hundrelappene jeg tjener på bloggen i måneden. Ikke nok til å dekke min egen reise en gang.

Hør litt på planen min da.
Hva om vi tar en tur til Bergen 12. november?
Den dagen arrangerer Vivian, Mamma på hjul, fakkeltog for å få søkelys på ALS.
Toget skal gå rundt Lille Lungegårdsvann eller hva det lille vannet midt i Bergen heter. Det ligger rett ved togstasjon. Jeg gikk tur rundt der sist jeg var i Bergen og ventet på tog hjem. (ja, jeg hadde vært der i et Rødt arrangement).
Ikke er det lange gåturen heller. Dette klarer vi alle sammen.
Jeg vet at Vivian har leid området fra klokka 16 til 18.  Det blir kulturelle innslag og appeller, så vidt jeg har forstått. I tillegg til fakkeltoget.

Jeg har tenkt å ta med meg Gamle Gubben Grå og ta turen til Bergen den helga. Finne et hotell, oppleve Bergen, og samtidig delta på fakkeltoget. Det hadde vært så kult om vi ble flere som møtte opp på markeringen til Vivian.
Så kunne de som vil ta en kopp kaffe eller en øl etterpå. Vi trengte jo ikke nødvendigvis henge sammen hele helga.
Hørtes det ikke ut som en god ide’?

 

 

 

11 kommentarer
    1. Bra initiativ. 😃 Jeg var med i forrige fakkeltog, og stiller igjen om helsa tilsier det. Håper at mange stiller, og at du og gubben får et trivelig opphold her.
      Ha en flott dag.

    2. Pytt i panne er god middag 🙂

      Bloggtreff i Bergen den helga høres helt supert ut… jeg er i Oslo på konsert… Det blir bra det også!

      Lag deg en fin fin onsdag 🙂

    3. Det høres ut som en fantastisk ide!🤗
      Jeg har lenge hatt planer om å reise til Bergen, men jeg må nok vente litt til. November er høysesong for matlaging, så jeg må nok jobbe den helga.
      Jeg skal følge med på sidelinja og håper alke som kan blir med.🤩
      Det hadde jo vært noe med en parole hvor bloggerne gikk samlet?💪🏻👍🏻😊

    4. For å si det sånn; Går det strålende på Strikkefestivalen neste måned, ja da er eg med til Bergen (Lør-søn) Helt klart! Litt usikker når det kommer til båt på den årstiden (Alt for store bølger for min nerve haha) Men, hvem vet? Kanskje eg får med meg Amira på roadtripp 🙂 Krysser det i allefall av i filofaxen og krysser fingrene 🙂

      Vibbedille 🙂

      1. Det ble fort avklart! Amira og eg kommer til Bergen 12/11 og skal gå fakkeltog <3 Blir til søndag for eg er nødt å "henge" med Vivian også 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg