Bloggtreff med stil.

Vi kunne vel ikke fått en vakrere ramme for bloggtreffet i Drammen enn Gulskogen gård. Jeg har, til tross for så mange ganger jeg har vært i Drammen, aldri vært der før og ble mektig imponert. For et sted!!!

Da Aud Marit og jeg gikk inn porten satt Roger, altså Bunny, klar. På ett av parkens hvite sittegrupper hadde han dekket på med hvit duk, hjemmelaget fingermat og litt søtt i form av både vafler og kake. Som den perfekte vert han tydeligvis er satt vi snart med hvert vårt pappkrus med drikke.
Dette var det klasse over.

Skravla gikk lett fra første stund. Skikkelig trivelig hadde vi det rundt bordet.
Kanskje snakket vi til tider litt høyt.
Et brudefølge som drev med fotografering like ved oss fikk seg i det minste en latter da de hørte en av oss proklamere at Gift var noe vedkommende tok og ikke noe hen ble!
Mulig ikke helt korrekt budskap å overbringe et brudepar på den store dagen. Det førte i det minste til latter både hos brudefølge og rundt bordet vårt.
Kanskje litt pinlig latter hos oss.

Bloggkonseptet har nok endret seg en del fra rosa-bloggernes tidsalder. I det minste her i Buskerud. For det var lite med posering og selfier.
Bortsett fra denne fyren her da. Han poserte villig. Tror han prøvde å innynde seg til å få noen matrester eller kanskje en vaffel. Det fikk han ikke hos oss, selv om han er virkelig fin.

Det var helt tydelig at vi som hadde bloggtreff i Drammen ikke var rosa-bloggere. Jeg så ikke en eneste selfiestang  Jeg vet noen tok noen gruppeselfier av oss. De dukker sikkert opp på blogg etter hvert. Jeg tok ingen. Jeg er blogger, ikke instagram-influenser. Jeg klarer å skildre en opplevelse med ord.

Jeg sier ikke at vi ikke fotograferte. Selvfølgelig gjorde vi det! Vi er da bloggere! Mobilkameraene gikk nesten varme da den før nevnte påfuglen dukket opp.  Og nede i rododendron-jungelen ble det tilløp til kødannelse etter at Aud Marit viste oss et bilde hun hadde tatt av den knoppen. Det bildet må du dele på bloggen, Aud Marit. Det var litt av et blinkskudd! Når jeg blar gjennom mine bilder er jeg ikke fornøyd med noen av mine forsøk på bilde av rododendron-knopper.

Sånn rent bortsett fra rododendronknopper som jeg slet litt med var Gulskogen gård et eldorado for folk som liker å fotografere. Bunny hadde valgt det helt rette sted. Spesielt fordi ingen av oss andre hadde vært der tidligere  Dette til tross for at alle hadde vært mye i Drammen, og noen til og med bodd her.

Jeg ble så fasinert av stedet at jeg garantert kommer tilbake.  Jeg kunne gått her i timesvis å fotografert.

Dette var et bloggtreff. Jeg burde kanskje fylt innlegget med selfier, bildet av de andre bloggerne og i det minste den gode maten Bunny hadde laget til oss. Men  dere vet meg og mat. Det er noe jeg spiser og ikke fotograferer. Riktig godt smakte der. Og jo bedre det smaker, jo fjernere er det fra hjernebarken min å begynne å fotografere. Man har da næringsvett!

Jeg hadde flere avtaler denne kvelden og forlot de andre da de satte kursen mot sentrum og et ventende restaurantbord. Jeg regner med at kvelden fortsatte like trivelig som det ettermiddagen hadde vært. Tusen takk til dere alle for en hyggelig ettermiddag og spesielt til Bunny som hadde tatt initiativet, planlagt hele arrangementet og sto for mat og drikke. Du har gjort en fantastisk jobb.

 

 

 

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. På veggen min har jeg i glass og ramme en flott tegning av Nelson Mandela. En mann jeg respekterer veldig mye, fordi han har vist verden hva betydningen av tilgivelse virkelig betyr. Vet jo ikke helt hvorfor jeg skriver dette her på siden din, det har vel ikke noe med denne saken å gjøre. 😉

        1. Neida, er overhode ikke besatt, heller oppgitt på vegne av alle mine venner og naboer fra såkalte mena land og ikke minst alle mine venner på venstresia i politikken, her i dette landet 😉

          1. Jeg dro ikke til Drammen for å leke Nelson Mandela. Jeg blir egentlig litt oppgitt av kommentaren.
            På min vegg henger det og en tegning, også den i glass og ramme. Den er av Rosa Luxemburg. Hun ønsket, som du sikkert vet likhet, broderskap, fred og rettferdighet, og var godt plassert på venstresida.
            Fred oppnår man ikke hvis man benytter en hver anledning til å forsøke å så splid.
            Likhet oppnår man ikke hvis man hele tiden påpeker ulikhetene. Broderskap oppnår man hvis man møtes og tar den gode samtalen.

            1. helt enig med deg og og Rosa Luxemburg. Frihet. likskap og rettferdighet. tilføyer for egen regning.. respekt og toleranse 😉

    2. At Bien er besatt er det ingen tvil om, dette er jo noe alle vet nå. Alle skjønner jo også intensjonen, når Brit her skriver et hyggelig innlegg om noe helt annet, så kommer disse kommentarene. Nelson Mandela ja, tro hva han hadde ment om den slags. Møtte han forresten i 2005, ikke sånn at vi snakket sammen, men jeg stod rett ved han og hørte på han. Nakkehårene reiste seg, det var en opplevelse jeg aldri glemmer. Takk for påminnelsen. Og takk til deg Brit, hyggelige innlegg. Og tusen takk for alt ellers også, du bidro til masse glede i et bunnyhjerte. Som jeg fortalte, så har det vært en tøff tid i det siste, så igjen takk. Tusen takk!!

      Den giftkommentaren satt jeg akkurat å tenkte på rett før jeg leste dette, hahaha.. jeg glemte et øyeblikk at de nygifte stod rett bak oss 🤪 uforglemmelig!

      1. Biens kommentar får Bien stå for.
        Min intensjon med innlegget var å beskrive bloggtreffet slik jeg opplevde det.
        Vi hadde et trivelig bloggtreff. Jeg hadde inntrykket av at alle som var til stede virkelig koste seg. Du hadde valgt en nydelig ramme for arrangementet og var god i rollen som vert.

    3. Ser helt topp ut med dine bilder, savnet bilder av mennesker også da..
      Men det kommer kanskje.. 🙂 nysgjerrig, hvem som var med vettu…Har jo ikke fått lest meg opp på noe.

      1. Hvis du går inn på bloggen til Aud Marit er det litt bilder med mennesker.
        Vi var ikke så mange, men vi hadde det koselig. Vi var Aud Marit, Mona Iren, Roger (Bunny) og meg.

    4. Det er vel riktig det, du reiste ikke til Drammen for å leike Nelson Mandela. For egen regning så tenker jeg at du TOK en Mandela. Det jeg tenker på da er alt du har mottatt av spitord og karakteristikker, som skildring av deg som person og ikke minst av partiet ditt “det blodrøde voldsvenstre”. Og denne voldsomme stigmatisering , der “alle” muslimer er potensielle terrorister.
      Mandela satt 37 år i fengsel. Fengslet av apartheidregimet, og deres støttespillere som i alle disse årene forsøkte å fremstille Mandela som en kommunist og terrorist. da han slapp ut tok han en shake hands med lederen for apartheidregimets president de Klerk. Han ble selv president i 94, han gikk i bresjen for en politikk for forsoning – samarbeid – likeverd – rettferdighet,
      Helt i tråd med deg og partiet ditt har jeg lest i programmet. Tøff dame du 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg