Bløtkake….

Jeg raser nedover bloggtopplista. Er nå på 32. plass.  1.166 sidevisninger.   Kokkejævel er fremdeles på toppen av lista.  Så i dag skal det handle om bløtkake.  God gammeldags bløtkake.

Kokken har vært i bursdag, og bursdagsbarnet dekket opp med en nydelig bløtkake som jeg ser på bildet at er pyntet etter alle kunstens regler. Skikkelig delikat ser den ut. God varden og, i følge Kokkejævel.

Jeg sitter og tenker etter. Når spiste jeg god gammeldags bløtkake sist?
Jeg var i bursdag på lørdag. Det var massevis av kaker, pølser og is. Men ikke bløtkake av den gammeldagse typen. Det var en liten kake med masse fargerik topping slik at bursdagsbarnet kunne blåse ut lys,. Vi andre spiste muffins med samme type topping, og unngikk eventuell dråpesmitte forårsaket av bursdagsbarnets utblåsing av lys.  Mye å tenke på i disse dager.

Jeg tror siste gode gammeldagse bløtkake jeg har spist var i fødselsdagen til Svoger. Han fylte 54 i februar, og Svigermor vartet opp med bløtkake.  Den var og utrolig god.

Men nå får bløtkake være bløtkake.  Jeg har fremdeles et par innlegg til kommunestyremøte i dag jeg skal ha ferdigstilt, og møtet begynner om litt over 3 timer…..

3 kommentarer
    1. Jeg vurderte å bake god gammeldags bløtkake til bursdagen min i helgen, men endte opp med rullekake med omtrent samme ingrediensene. Fordi det er så varmt 🙂 Og jeg klager ikke over varmen altså, men måtte tenke litt på hvordan jeg skulle gjøre med kaker og sånt i denne varmen. Da ble rullekake det beste alternativet. Da risikerte jeg i alle fall ikke at lagene gled fra hverandre 🙂
      Og ellers er jeg en kakemons, så det er MYE av kaker jeg bare ikke klarer å la være å smake på. Så jeg merker det på magemålet etter helgen 😀
      Ha en produktiv dag ♥

    2. Nå fikk jeg lyst på bløtkake, men ingen bursdag i sikte på leeenge…. Ønsker deg en strålende dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg