Boka mi…

Jeg har fått med meg at Kokkejævel har planer om å skrive sin andre bok.  Da er det vel på tide at jeg kommer i gang med å skrive min første bok?

Jeg har liksom gått å venta på at Kagge eller et annet forlag skal ringe, men hittil har det vært ganske så stille. Kan sikkert ha noe med at jeg ikke tar telefonen når det er ukjente nummer som ringer. Tips til forlag som ønsker kontakt; legg igjen en beskjed etter pipetonen eller send sms eller mail.

Men nå har jeg tenkt at kanskje jeg bare skulle ta grep og ta kontakt med en del forlag. Prosessen går antageligvis kjappere på den måten.

Så dermed har jeg nå sendt følgende mail til en del forlag:

Hei, Jeg er ei utrolig kul kjerring på mange og femti år og det dobbelte antall kilo. Jeg lever et utrolig spennende kjerringliv som jeg mener helt klart bør komme ut i bokform.

Hvis du har lest så langt uten å trykke deleate, regner jeg med at du sitter og lurer på om denne kjerringa er mer eller mindre sprøyte gal. Vel, nå skal jeg avsløre noe som gjør at du blir overbevist – ja, om at jeg er sprøyte-gal altså. Jeg er blogger!

Bloggen min heter Kjerringtanker. Kjerringtanker.blogg.no hvis du skulle ha lyst til å sjekke den ut. Siden bloggen kun inneholder mine tanker regner jeg med at den ikke blir sett på som en slik “tenke-tank”, men tankene kan jo være vel så fornuftige for det!

Hvis du fremdeles leser regner jeg med at du har blitt litt nysgjerrig på å vite mer om denne kjerringa. 

Jeg har arbeidet 30 år som radiograf. Jeg er sånn delvis frikjøp tillitsvalgt som er vant til å stå på krava for medlemmene. Og så er jeg allergisk mot fortauskanter 

Denne allergien har ført til at jeg har en del kroppslige skader som i enkelte tilfeller har blitt fiksa på med skruer, plater og litt ståltråd. Ja, du skjønner sikkert at en 66-modell som er langt fra feilfri knapt et verdt vrakpanten. 

NAV og HR og andre bokstavkombinasjonet har begynt å snakke om AAP og uføretrygd, men jeg er liksom ikke klar for å bli parkert riktig ennå. Derfor leter jeg desperat etter en måte å tjene masse gryn.

Jeg tenker at Stortinget er et greit sted å arbeide for ei tenkende kjerring. Og hvis jeg er heldig har jeg fast plass på Stortinget fra høsten av. Jeg er nominert som nummer to på stortingslista for Rødt i Buskerud. (Selv om vi liksom er Viken nå, er det de gamle fylkene dom er stortingskretsene som stiller med lister.)  Men vi snakker om Rødt. For tiden har vi kun en eneste representant inne på tinget. Og selv om vi garantert får inn langt fler etter valget er jeg ikke overbevist om at vi får inn to fra Buskerud. Jeg må ha en plan B.

En del av den planen er altså å gi ut bok. Som dere vet har min blogg-kollega, Kokkejævel gitt ut bok. Og kan Kokken, ja da kan sannelig også Kjerringa.  Nå går det rykter om at han arbeider med en oppfølger, så da er det på tide at kjerringa kommer med bok nummer 1. 

Regner med at dette er et så interessant prosjekt at jeg kommer til å bli nedringt av samtlige forlag i dette vidstrakte landet. Det kan lønne seg å være tidlig ute med å ta kontakt.

Med Vennlig hilsen 

Kjerringtanker.

Så nå blir det spennende dager fremover. Jeg regner med at forlagene allerede er i gang med å planlegge julesalget 2021, og det er akkurat det jeg sikter meg inn i mot.

Hva tror dere? Blir det bokprosjekt på meg?

 

9 kommentarer

Siste innlegg