Dag 3 av nedstengingen

Nå som vi alle skal leve i hver vår egen boble, eller snøkule, er det lett å føle at man går litt opp på hverandre. Men i dag har det gått bemerkelsesverdig bra.

Lille Bille har fått seg en real trøkk, Yngste Sønn var på “rådyrjakt” for en tid tilbake. Og jeg har liksom adoptert den ene bilen til Gamle Gubben Grå. Han har jo som kjent to. Aldri kjedelig sammen med Gamle Gubben Grå

I dag oppdaget jeg at Gamle Gubben Grå hadde lånt Lille Bille i går, fylt den opp med bensin og tømt den for tomflasker som har hopet seg opp. Jeg synes det var 74 kroner han sa han hadde tjent på den måten… Sånne små tjenester gjør at jeg nesten blir myk om hjerterøttene.

Jeg hadde noen Skype-møter også i dag, og dro av sted til kontoret. Jeg har et stort kontor med plass til 8 arbeidsplasser for tiden nesten helt for meg selv. Men i dag var jeg ikke alene. Og er man ikke alene bør man bruke headsett. Vel, denne kjerringa skryter kanskje av og til på seg litt mer digital kompetanse enn hun egentlig har, og det var for meg plent umulig å få lyd til å komme ut av headsettet. Jeg er ikke den typen som kapitulerer med en gang, men etter en times iherdig prøving ga jeg opp og ringte etter noen mer datakyndig. Vel, det var visst ikke helt enkelt for det digitale geniet heller, men han fikk det da til til slutt. Å du hvor jeg gleder meg til vi kan ha fysiske møter igjen!

I dag var en travel dag, for plutselig var det nok av saker som måtte ryddes opp i, ordnes og undersøkes. Ja så mye at jeg nesten syntes det ble litt vel mye et øyeblikk. Men dagen har i det minste gått fort, og da jeg låste kontordøra og satte nesa hjemover arbeidet hjernen fremdeles på høygir. Det kommer den til å gjøre i kveld og i natt, og det blir et ekstra Skype-møte i morgen tidlig.

Ah, det er så deilig! Det er i slike stunder jeg føler at jeg virkelig lever!

Stakk innom Coop Prix på veien hjem. Da fikk jeg beskjed om at de sykehusene jeg er tillitsvalgt i gikk i gul beredskap. Det begynner å bli litt mange covid-19 pasienter, og litt høyt smittenivå i befolkningen her omkring.

Det blir sikkert en travel dag i morgen og. Mye som må på plass hvis det plutselig skulle bli nødvendig å endre noen arbeidsplaner på kort varsel.

Vel hjemme tok jeg med meg Gamle Gubben Grå og Charlie Chihuahua, så gikk vi en kveldstur.  Deilig med frisk luft. Deilig å labbe rundt slik, bare Gubben og jeg.

Hjemme lagde jeg midd. Stekt kyllingfilet med krydder og hvitløkssmør. Nydelig !

Etter middag falt jeg overende på sofaen under pelspleddet mens jeg snakket engasjert og som en foss. Et sikkert tegn på at denne kjerringa er sliten.ĺ

5 kommentarer
    1. Jeg blir nesten sliten bare av å høre om din dag. Jeg synes det skinner igjennom at du er i ditt ess når du får organisert litt, forhandlet litt og fått det bedre for andre mennesker. Du er nok en ekte filantrop, og ikke filatelist (frimerkesamler) 😂 Eller kanskje du har den hobbyen, som et hemmelig våpen for innholdet i bloggen en vakker dag?
      Her kan det meldes om grei oppstandelse (er fornøyd når det skjer nærmere 10 enn 11). Gjennomgang av aviser, tur i det nydelige været på en halvtime, som er det jeg klarer om gangen. Deretter strikking på terrassen i sola. Jeg synes selv at jeg har fått en god tan! 😂😂😂 Så laget jeg kjøttkaker med kålstuing til middag, der kålstuingen var hjemmelaget. I kveld har vi deltatt på vinsmakingsseminar på nett. God vin fra Rhone-dalen i Frankrike. Deretter servering av brødblingser med camambert og solbærsyltetøy med litt vinrester. Skal legge meg så tidlig at legetime kl 09.30 i morgen ikke blir et ork. Mårna!

      1. God tur til legen.
        Ja, jeg elsker dette livet, slå opp lover, stå på krava, ordne, få ting til å gå opp.
        Men det tar på.
        En siste innspurt i dag, så skal det bli godt med helg.
        Tipper jeg slukner godt under pelspleddet på sofaen i kveld.
        I natt har jeg sovet i hele natt. Ikke våknet rundt 4 som jeg har gjort de siste nettene…

    2. Du er helt rå på å stå på med alt du driver med👍 Du hadde en travel nok dag i går da. Da du sov lenger enn normalt i natt😊
      Ha en fin dag i dag også😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg