Dagens blogger

Siden jeg ikke orker å kommentere Kokkejævel eller toppbloggerne lenger fikk jeg et tips om at jeg kunne ta en annen plassering på bloggtoppen å kverulere over. Det var en god ide. Jeg tror ikke det kommer en “Dagens blogger” hver dag, men sånn av og til. I dag tar jeg for meg bloggen som ligger på plass nummer 7.

På plass nummer 7 finner vi Stina, og Stina er en blogger etter min smak. Nå har det riktignok ikke kommet noe nytt fra Stina siden mandag, og da hadde hun en skikkelig blåmandag. Hør bare:

Selv om vi skrev 4. Januar på mandag følte hun seg fremdeles fyllesjuk etter nyttårsfeiringa. Vel, der var ikke jeg. Et glass rødvin, muligens to, til maten og litt bobler ved midnatt var mitt alkoholforbruk på Nyttårsaften, og jeg var i fin form da jeg sto opp første nyttårsdag.

Stina har stått opp til julepynta hus og fem pakker i pakke kalenderen i hele desember og kost seg med godteri, kaker og julemat hver dag. Nå er det plutselig null godteri, hun må stå opp supertidlig og all julepynten er borte.

Her hos meg er det fremdeles julepynt. 20. dag jul er ikke før til onsdagen. Men så var ikke huset mitt ferdigpyntet før Lille Julaften heller.

Sitter god og mett etter å ha spist julepølse til middag, billig nå og det er kjekt. Januarlønna kommer ikke inn på konto før på tirsdag. Ikke har vi spist opp konfekten vi fikk til jul heller hvis søtsuget skulle bli for stort. Ikke den vi fikk sist jul heller når jeg tenker etter.

Var riktignok oppe kjempestilig jeg og, som jeg er  hver dag. 5.30. Det er tidlig!  Men det er blitt en vane. Våkner som regel før klokka.

Men si meg folkens. Er det bare jeg som reagerer på at Stina fikk hele fem pakker i adventskalenderen hver dag i hele Desember? Vi snakker om en kvinne på 25 år med hus, hund og samboer!. Hvis alle andre kjerringer, jeg mener kvinner får fem pakker i pakke kalenderen hver dag, ja da vil jeg ha sånn te- kalender neste advent. Hører du Gamle Gubben Grå der du ligger under pelspleddet og snorker? Te-kalender til kjerringa neste Desember!

Som om det ikke er nok at pakkenr, godteriet og julepynten er borte så er også oppvaskmaskinen ødelagt! Hva gir dere meg! Tenk at en hjemmeværende husmor, jeg mener blogger, i en husstand på to må nedverdige seg til å ta oppvasken manuelt! Jeg skjønner godt at voksenlivet suger.

Sosial nedstenging betyr null besøk. Ikke kan du besøke vennene dine, og ikke kan de besøke deg. Og som ikke det er nok, så er det også innført full skjenkestopp. Jeg mener, hvor mener regjeringen skal møtes for en fest da? Ikke hjemme og ikke på byen!

Altså hva skal man egentlig finne på nå?  Ikke kan man feste, ikke kan man være sosial  ikke kan man drive i hagen og ikke kan man gå tur. Da fryser man i dåfall eggstokkene av seg, i følge Stina. ( Jeg er litt usikker på om hun har medisinsk belegg for å komme med den opplysningen.)

Så hva skal vi finne på nå for å ha det gøy, undrer Stina? Kanskje bare gi f… i alle smittevernreglene og dra en tur til Syden? Nei, det ville ikke Stina funnet på, og ikke håper hun noen andre gjør det heller.  Der er vi enige, Stina og jeg.

Nei, Stina må som alle oss andre møte hverdagen, hvor kjip den enn må være.

I morgen, det vil si på torsdag, fikk hun en pakke i posten. En pakke ned frø, da får hun noe å pusle med. Jeg fikk basilikum frø av Miba her på bloggen for noen måneder siden. Kanskje jeg snart skulle så de? Ja inne altså, ute er det rundt 20 minus.

Stina skal også komme i gang med treningen. Det skal ikke. Jeg trener aldri! Ser du meg løpe bør du gjøre det samme. Da er noen ute etter meg- og jeg har brukt kjeften som våpen uten at det har hjulpet.

Og så må hun få funnet frem skiene. Man har liv til å være sosial i skisporet. Jeg har heller ikke store planer om å finne frem skiene, i det minste ikke før til påskeskirennet. Hvis vi kan avholde familiens påskeskirenn da. I fjor ble det Påskeskirenn via Snap

Nei frem ned de positive tankene, folkens. Vi kommer oss garantert gjennom januar  så ingen grunn til vinterdepresjon.

4 kommentarer
    1. Jeg må bare flire når jeg leser, og håper ikke Stina er så “hårsår ” som andre kanskje er…
      Ha, ha, jeg synes du skal ta sjansen på å løpe litt, men bare litt, du trenger ikke overdrive..:)
      Men fra spøk til alvor, helsen hadde garantert blitt bedre med litt trening! Men det vet du vel. Du går nå forresten turer…
      Jeg selv bare venter på å få begynne å svømme. Har sagt opp treningssenter som jeg har gått på i mange år.
      Løpe litt skulle jeg ønske jeg hadde motet meg opp til, litt lett jogg, det hadde vi tålt:)

      1. Jeg håper heller ikke Stina er så hårsår. Tror ikke det. Men så har jeg ikke tenkt å kommentere henne hver dag heller. Det er kanskje noe med det.
        Jeg kommer ALDRI til å TRENE eller løpe. Men jeg håper å bli flinkere og sprekere til å gå tur. Jeg håper på noen lette skiturer i påsken eller februarsola Jeg svømmer en del på sommeren, bare kos, ikke trening.
        Jeg har ikke noe i mot å bli i bedre form eller få styrket muskulaturen. Det er det som vil gagne kroppen min- men kall det ikke trening

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg