Dagens middag

Jeg vet jo at dere dør av nysgjerrighet etter å få vite hva kjerringa har kokt i sammen på kjøkkenet i dag, så det vil jeg selvsagt fortelle dere.

Jeg startet med å dele opp noen poteter i skiver, og kokte så potetskivene møre i en kjele med vann.

Blandet så sammen litt flaksalt, tørket rosmarin fra egen hage, hvitløk hakket i biter og olivenolje.  Så blandet jeg denne oljeblandingen i de ferdigkokte potetskivene og lot de stå litt og godgjøre seg.

Så tok jeg tre baconskiver og la en kyllingfilet oppå de tre baconskivene. Delte opp to mozarella oster i 4 biter hver (du vet slike mozarellaoster som ligger i en liten plastpose med vann ) og la så 2 skiver mozarellaost på kyllingfileten og surret baconskivene rundt.

Siden vi er tre her i huset lagde jeg tre slike kylling-mozarella-bacon pakkene og stekte de i stekepanna. Litt sterk varme først for å brune baconet, og så litt svakere varme til kyllingen er gjennomstekt.

Potetskivene som hadde ligget og godtgjort seg i olje-krydderbksndingen ble i mens stekt i en annen stekepanne.

7 kommentarer
    1. Det så bra ut! Har vært kylling her også, mer asian style med kokosmelk og sånne greier. Men jeg synes kylling er så tørt her i gamlelandet. Skal dog prøve hønsefrikassé med kylling. Håper det går bedre. For kylling er jo egentlig veldig bra mat.

    2. Åh, nå fikk jeg vann i munnen!😋 Jeg skal innom butikken etterpå så da blir det nok med både bacon og mozzarella, – resten har jeg. Takk for tips! 🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg