De små øyeblikk.

Kjenner dere til bloggen til Janne Nordvang?  Hvis ikke synes jeg du straks og med en gang bør sjekke opp den bloggen.  Janne har nemlig en oppfordring til oss i sitt siste innlegg.

Neste uke skal jeg gjøre noe nytt, bare for å prøve. Jeg skal ha en post-it lapp eller ett lite papirark i lomma, og hver gang et fint øyeblikk passerer meg skal jeg notere. Tipper lista blir så mye lenger enn disse søndagsbloggene. Blir du med på forsøket eller? Så deler vi neste søndag?

Janne Nordvang samler på de små øyeblikkene i hverdagen. Alt fra lukten av nybakt eplekake til latterkrampe som brer seg på kontoret. Hun er flink til å dra frem disse små øyeblikkene når hun hver søndag sitter foran peisen og oppsummerer uka. Gjør meg kanskje litt mer oppmerksom på mine små øyeblikk. Vet ikke om jeg kommer til å ha en lapp i lomma, men jeg vil prøve å bli flinkere til å merke meg de, nyte de litt bedre.

Skal man tro temaene på bloggtopplista vil mange av de små øyeblikkene til oss bloggere inneholde mat. Her er desserter og lavkarbo frokoster… Jeg sukker og klikker meg videre.

Allan får meg til å smile I dag. Et fantastisk reklameinnlegg for hårfjerning-dings. Allan klarer kunsten å lage et troverdig reklameinnlegg som passer utmerket i hans egen bloggerstil. Mesterlig fletter han sitt sedvanlige innlegg om blåmandag sammen med reklame for hårfjerning. Terningkast seks!

Like entusiastisk er jeg ikke når jeg klikker meg inn på hun som bare holder bloggen kunstig I live og oppskrift på en biffmiddag. Skal jeg ha biff har Drømmehuset egen biff-kokk. Men det blir ikke biff i dag. I dag  skal vi ha rekeburger, og jeg skal lage maten.

Stina har fyllt 30 år. Hun deler rundt 15 nesten identiske bilder av gavekortet. Muligens for å få det til å virke større?

Jeg tenker tilbake til min egen 30 års dag. Herregud, det er over 26 år siden! Rart. Jeg synes ikke det er så veldig lenge siden. Vi bodde i rekkehuset og jeg hadde bedt inn “30 av de som har betydd mye for meg de 30 årene.”  Det var en herlig gjeng fra både oppvekst, studietid og jobb. En herlig kveld. Vi serverte snegler i hvitløkssmør. Det falt ikke helt i smak hos alle gjestene. Mulig derfor den dyre rødvinsflaska på gavebordet var tom før jeg fikk smakt på den….

Mens noen feirer og fester er det andre som er på vedhogst. Blogginnlegg dreier seg om relativt mye forskjellig. For meg var innlegget om vedhogst mer engasjerende enn alle de bildene av gavebordet.

Så er det tid for nok et matinnlegg. En ukemeny denne gang. Sukk.

Fra mat hopper jeg raskt videre via bingo og give away til innlegget om Vivian som får datteren hjem på perm. Ja, jeg vet at jeg skrev om det i går og. Men det er så rørende at det godt kan leses flere ganger.

Så avsluttes dagens gjennomgang av bloggtopplista med nok en ukesmeny.  Tre av de 14 bloggene over min har ukemenyer som tema for sitt siste innlegg. Det er over 21%. I tillegg er det to andre innlegg som og handler hovedsakelig om mat.  Det vil si nærmere 37%. Jeg tror sannelig jeg skal lage et innlegg om den rekeburgeren senere i dag, så får vi se om det får meg litt høyere opp på lista.

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Janne sin blogg leser jeg de små øyeblikkene. Den dama er rå på det. Matblogger følger jeg sjelden. Trines matblogg titter jeg innom, hun har mye bra.
      I dag skal det trenes inne, for ute er det regn og speilglatt. Våger meg ikke ut, ikke en gang til postkassen. Nyt de små øyeblikkene og ha en fin uke.

      1. Janne er jeg innom hver søndag. Hun skriver knallbra! Mye spennende oppskrifter hos mange matbloggere. Problemet mitt er bare at det er så mange av dem.
        Kos deg med trening. Her er det fremdeles nok an snø. Jeg har vært til søppeldunken uten piggstøvlene.

    2. Tittet innom bloggen din ettersom jeg satt å leste rundt her.🙂 Er ikke så kjent her ennå, men kose meg lese rundt om. Blir spennede se den rekeburgeren. Ønsker deg en fin dag og start på denne nye uken🫶🏻

    3. Stina er en blogg jeg liker, bra hun er tilbake – drar inn den yngre garden hit til blogg.
      Masse små ting å glede seg over ja…
      Den bloggen du nevner har jeg aldri vært innom!
      Jeg leser i grunn bare de faste! Og de blir færre…Rekker knapt å blogge selv.
      Strikkepiken har utrolig mange fine tips på sin blogg, veldig bra og hjelper oss strikkere mye..Synd hun ble syk og alt det der.

    4. Vi trenger å bli minnet på å legge mer merke til de små øyeblikkene i hverdagene.🤗👌🏻
      Bra å fokusere og stoppe opp litt mer og ta ett tilbakeblikk en gang i uka over dagene som har gått.🤩

    5. Så hyggelig å bli nevnt i innlegget ditt, og tusen takk for så hyggelige ord! Men i morgen faller jeg igjen tilbake til å blogge om mat, og har planlagt et innlegg med ukesmeny senere i februar (hehe)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg