Det ble kaffe-latte…

Det ble kaffe-latte slik tradisjonen er på lørdager. Gamle Gubben Grå og jeg. Etterpå gikk vi litt og tittet i byen. Jeg kjøpte ei eplegrønn bukse på salg. Skikkelig sprek farge. Lyser opp enhver grå dag.

Det er nydelig sommervær, men litt i varmeste laget for meg ute i sola. Jeg har,aldri tålt varme noe særlig. Yngste Sønn oppsummerte det greit her om dagen. Er det kaldt, klager du. Er det varmt klager du. Et det snø klager du. Er det regn klager du. Er du noen ganger fornøyd?

Svaret kom raskt. Gi meg lett skydekket og en temperaturer mellom 15 og 20 grader, og du hører ikke et kny.

Nå har vi gjort som i sydligere strøk, tatt siesta inne i Drømmehuset. Snart blir det kyllinggryte til middag. Jeg må bare få samlet overskudd til å starte opp på kjøkkenet i varmen.

 

8 kommentarer
    1. Hehe, ler…..18 grader og vindstille og ikke klamt, og overskyet….
      Het perfekt turvær spør du meg!
      Sol som steker rett ned i hodet er ikke kjekt! Alt over 22 grader er for varmt for meg også!
      Bra dere fikk deres kaffekopper….herlig!

      1. Ja, kaffe må vi ha. Viktig med tradisjoner. Husarbeid ble det derimot mindre av. Riktig for tiden å prioritere det viktige, og det var i dag kaffe-latte og iskrem.

    2. Akkurat nå på morgenen er det 20 grader og sol, og varmere skal det visst bli. Skal ut å sitte i sola og tar gulvvifta med for ikke å bli kokt. Har vært i Tyrkia og Santorini for flere år siden, det var 42 grader og det var kvelende varmt. Aldri mer en sånn varme. Nyt søndagen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg