Dramatikk i Drømmehuset

Gamle Gubben Grå og jeg drev på med forefallende husarbeid slik vi pleier på lørdag formiddag. Døra både til terrassen og til trammen står oppe. Det er fin sommerdag, Charlie Chihuahua står i bånd i hagen. Vi flyr ut og inn hele tiden.

Til tross for stor, farlig chihuahua ( i egne øyne) i bånd på trammen  og en fryktinngytende gubbe bevæpnet med drill i entreen klarte en inntrenger å trenge seg inn i Drømmehuset og skapte både dramatikk og tilløp til panikk her i heimen. Jeg mener det er jo bare timer siden jeg skrev litt ironisk om fatwaer.

Tror jeg og nevnte Sian og Thorsen i det innlegget, og han bor jo rett på sndre siden av skogen der. *peker på skrå over garasjetaket*

Etter litt forsøk på snikfotografering for å skape bildedokumentasjon, snek jeg meg ned kjellertrappa og lukket døra bak meg. Når jeg frivillig oppsøker vaskekjelleren en solfylt lørdag burde de fleste skjønne at det er fare på ferde.

Hvem inntrengeren var? Nei, det er ikke den gråhårede mannen på bildet. Det er Gamle Gubben Grå. Flytt blikket til gardinstanga.

En flakkende, fjærkledd inntrenger. Jeg er ikke redd fugler. Synes egentlig de er ganske søte, men flakkende vinger innendørs….. vel  jeg kjenner det liksom får det til å gå ilninger nedover ryggen.

Gamle Gubben Grå var stor, tøff og mandig og fikk fuglen ut – i live og uten at den ble skadet. Uten at den dreit inne og, heldigvis.

Harmonien var gjenopprettet, og jeg kunne trygt komme opp fra vaskekjelleren.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg