Eksamensresultater?!!?

Eksamensresultater!!???! Livet som selvoppnevnt kommentator til toppbloggerne er jammen ikke enkelt bestandig.  I dag skal jeg altså kommentere eksamensresultater…..  Skulle tro man slapp slike utfordringer når dagens toppblogger er en middelaldrende kokk på 40+ og ikke en rosablogger som knapt har blitt tørr bak øra. (Eller pleier disse rosabloggerne og ta eksamen? Kan ikke huske at studier og skolearbeid er det de skriver mest om.)
Nå er det ikke Kokkejævel som har hatt eksamen, men kjæresten hans. Der får jeg stille meg i køen av gratulanter.

Men tilbake til eksamensresultater…
Jeg r ei kjerring på 50+.  Jeg har knapt tatt en eksamen siden dette bildet ble tatt. Studerer man det nøye ser man av klær og hårfrisyrer at det er e stund siden.  Nærmere bestemt litt over 30 år.   Bildet er tatt 15. juni 1990, på Huk i Oslo.  Og gjengen på det hvite lakenet feirer at vi er ferdige med Radiografhøgskolen. Jeg er hun med rosa topp og gult skjørt og med av alle ting en rosa stråhatt foran meg.

Hvordan eksamensresultatene til meg og resten av gjengen på lakenet behøver vi ikke dvele ved.
Hele klassen hadde sikret seg faste stillinger som radiograf før vi gikk ut av studiet. Radiografer var mangelvare, og vi kunne i praksis velge og vrake mellom stillinger.  Jeg for eksempel fikk tre jobbtilbud. og valgte Ringerike ,Begynte der 18,6. Mandagen etter avsluttet studie.

Når var din siste eksamen?

3 kommentarer
    1. Er noen år siden jeg var blitt overtallig i fylkeskommunen og tok et år på Høgskolen i distriktet for å stille sterkere på jobbfronten. 2003 var året, men om akkurat de eksamenene det året gjorde at jeg fikk jobb er jeg litt usikker på. Men man lærte da noe nytt.

    2. Det er i disse dager 41 år siden jeg hadde min siste ordinære eksamen. Fra lærerhøyskolen. Senere har jeg tatt noen vekttall, som det het før i tiden, men 41 år siden, altså… Du væla!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg