En bok-anbefaling…

Bry dere ikke om bildet. Det er bare et illustrasjonsbilde. Boka til Støre ligger fremdeles ulest i haugen på hjørnebordet.  Nei, dette handler som vanlig om det første jeg fant av interesse inne på bloggtopplista.
Heller ikke i dag måtte jeg gå langt for å finne inspirasjon til dagens første innlegg.  Det fant jeg hos Martine Halvs på første plass.

Ja-da, hun har re-operert nesa så hun forhåpentligvis kan puste fritt, men det er ikke så interessant. Det er  reklameavsnittene om ting og tang som vekker min interesse.

Ett av bildene viser to bøker.
En bok om Chanel og en om Louis Vuitton.
Selvsagt vekker det min interesse. Jeg elsker bøker, og jeg elsker å lese. Teamet er sikkert interessant nok, selv om jeg nok ikke løper til nærmeste bokhandel for disse to bøkene.

Det som derimot får meg til å gripe til tastaturet er teksten under bildet.

De er så fine å pynte opp med!

Når en toppblogger kommer med en bokanbefaling så er hennes begrunnelse for å kjøpe bøkene at de er så fine å pynte med!!!!
Vel, hvis det som avgjør om en bok er verdt å anbefale er hvor dekorativt den måtte ta seg ut på salongbordet, ja da kreves det ikke mye av forfatterne.
Det er flott at bøker tar seg bra ut, men det viktigste må vel som hos oss mennesker være innholdet?  Når selv bøker bedømmes ut fra utseende, hvor overfladisk er ikke da samfunnet blitt?

10 kommentarer
    1. En ting at man HAR ei slik bok til pynt, en annen er jo å faktisk ANBEFALE boka *ler meg halvt ihjel*
      Nei, da hadde eg heller lagt ei av kunsthistoriebøkene mine til pynt, eller ei av de flotte strikkebøkene, da kunne eg om ikkje annet stått inne for anbefalingen 😀

      Det “Lukter” Vår her i vest i dag 😀
      Vibbedille 😀

    2. Minner meg på om en episode min venninne, som jobber i bokhandel, opplevde for noen år siden. En såkalt nyrik kom innom og bestilte 12 kvadratmeter bøker. Titler var uvesentlig. Det var fargen og dekoren på bokryggene som var viktigst, at de matchet de burgunderrøde chesterfield møblene 😉

    3. Vel, har bøker til pynt jeg også! De er en del av interiøret…men kjøper bøker for innholdet! Ikke om fargen er rosa eller grå! Hm…

    4. Hahaha, noe så teit! Det blir for dumt! Fint å ha bøker som pynt – men det må være gode bøker, som pynter opp i bokhylla! En kan da ikke kjøpe bøker som en ikke skal lese ????? 🙂

      1. Vel det er nok mange som har bøker i bokhylla de ikke har lest,,,,,Og jeg vet om mennesker som er opptatt av å ha de “riktige” bøkene i hylla. Enten det er de bøkene alle snakker om, eller Ibsens samlede verker. Men de ønsker sjelden å innrømme at de ikke har lest de…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg