En bra dag.

Det var akkurat det jeg trengte i dag. En lang og god prat med Barndomsvenninna. En prat om alt og ingenting. Bare la munndiareen fosse. På oss begge, men kanskje mest på meg.

Dagen ble ikke dårligere da jeg på hjemveien stakk innom Coop for fredagshandelen. Jeg hadd3 som vanlig glemt handlenett, og jeg og hun i kassa lo litt av det. Det er ikke første gangen for å si det slik. Jeg sa som sant er at jeg hadde glemt igjen alle handlenettene ute hos faren min. Man kan ikke huske alt.

Hun spurte da om faren min var han jeg pleide å ha med meg på Coop innimellom. Nei, sa jeg, og tenkte i mitt stille sinn at hun måtte forveksle meg med noen andre. For jeg har aldri hatt med Høvdingen eller noen andre eldre mann på Coop.

Eller jeg handler jo sammen med Gamle Gubben Grå relativt ofte. Så etter en tenkepause la jeg til at det var mann min. Hun så litt flau ut så jeg fortet meg å si at jeg så på det som et kompliment. At jeg ble tatt for å være Datteren til Gamle Gubben Grå, altså. Han er 3 år eldre enn meg. Så enten må dette bety at han ser ekstremt gammel ut, eller at jeg holder meg utrolig godt. Jeg skal legge frem spørsmålsstillingen for Gamle Gubben Grå i kveld. Da tenker jeg jeg får flere bevis på at jeg fremstår som rene ungdommen. Han kommet neppe til å innrømme at det er han som ser eldgammel ut.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg