En god dag

På onsdager er det aktivitetsdag på treningsleiren. Det vil si at vi gjør noe trivelig og ikke så anstrengende. En gang gikk vi opp til en lavvo og grillet pølser, en annen gang var det klatring for de som ville det. I dag var det tur til Skogbruksmuseet på Elverum.

På museet kunne vi velge om vi ville gå en 4 km runde, bare gå inne på museet og titte eller gå en kortere tur på området litt dir iss selv.

Det var en nydelig dag, klart og med sol, så jeg valgte det siste. Kunne ikke være inne på en slik dag, og hvis jeg gikk for meg selv kunne jeg fotografere. Det er få ting som gir meg mer ro i sjelen enn det

Fotomotiv var det nok av.  Se bare på denne fine, lille tømmerbyggningen. Det ble en del bilder av den, men dette ble det beste.

Det var liksom både høst og vinter på museet på en gang, og med piggsko på gikk jeg trygt også der det var litt is. Da slipper jeg å gå så anspent, livredd for å dette og nyter turen på en helt annen måte.

Flotte høstfarger og vinteren som kommer nærmere, men ennå ikke har fått overtaket. Blek novembersol. Klar blå himmel. Fotomotivene formelig sto i kø. Slike stunder har jeg så godt av.  Like avslappende for meg som slik autogen trening.

Skogbruksmuseet og utearealet var en fin plass. Jeg kommer gjerne tilbake og med enda bedre tid til fotografering. Kunne og gått lengre over noen bruer og øyer og til Glomdalsmuseet. Det var der de gikk, de som gikk den lange runden. Men hadde jeg gått sammen med dem hadde jeg ikke hatt tid til fotografering. De er litt sprekere enn meg. Nei den turen får jeg ta en annen gang. Kanskje sammen med Gamle Gubben Grå.

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg