En god prat

Jeg hadde gått en runde på senteret. Sett etter noen julegaver men egentlig så jeg etter noen jeg kunne ta en kaffekopp med. Skravle litt. Korona eller ikke, vi mennesker trenger andre mennesker. Ja, jeg er en rebell!

Jeg fant ingen kjente. Men man kan kose seg med kaffe i sitt eget selskap. Dessuten var blodsukkeret så lavt at jeg trengte litt mat.

På kaffeen kom det ei bak meg i køa som jeg jo kjenner, men hun er mer en bekjent enn det du regner som den nærmeste omgangskretsen. Ei du slår av en prat med når du treffer på.  Stopper opp et par minutter og går så videre. Hun spurte om vi ikke skulle sitte sammen, vi var begge alene. Jeg var ikke vond å be.  Man kan fint prate sammen selv om man holder pålagt avstand

Og du for en hyggelig prat det ble! Den følelsen tror jeg var gjensidig. Vi har en del felles interesser, kjenner litt til hverandre og hadde enda flere felles kjente enn vi var klar over. Praten gikk utrolig greit, og jeg ble enda bedre kjent med ei dame jeg fra før av hadde mye respekt for. For ei dame!!

En times prat om løst og fast  men i grunn og mye om de litt dypere tingene i livet. En time som gjorde meg utrolig godt.  Det samme tror jeg var tilfelle med min samtalepartner.   For en gangs skyld var jeg den som lyttet mest.

 

7 kommentarer
    1. Å så fint å lese. Slike samtaler elsker jeg! Litt dypere og mennesket bak fasaden. Det ble jo det, fordi du kjente jo henne ikke så godt fra før!

    2. Så koselig! Av og til er det lurt å gjøre ting man ikke pleier å gjøre. Som du i dag. Det GIR mye 🙂 Jeg har vært på kafe i dag også, men alene. Det var helt greit også. Synes det er litt godt innimellom også. Sitte å glo på folk 🙂 Tenke litt. Planlegge osv.

    3. Gratulerer med 17.plass. Koselig å ha selskap på kafé høres ut som dere hadde en hyggelig prat sammen.

    4. Sånne møter! O’ lykke!
      Koselig innlegg, og sier som vedkommende over her, – 17.plass og nesten 1500 sidevisninger er bra og _minst_ som det bør være i en normal bloggverden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg