Et bedre menneske

Som jeg har skrevet om flere ganger før står jeg ved et veiskille.  Jeg legger mye av det livet jeg har levd bak meg og trer inn i noe nytt og ukjent. Jeg vet ikke hva fremtiden vil bringe. Samtidig skal jeg få til en livsstilsendring i forhold til fysisk aktivitet og lære meg å spise oftere og mindre.  Hvis dere tenker etter er det relativt store endringer jeg går gjennom.

Dette var selvsagt også tema da jeg var hos Fastlegen på fredag.  Jeg brukte en litt humoristisk vri på det og sa at jeg “skulle bli et nytt og bedre menneske”. Det er jo slik man sier.

Fastlegen avbrøt meg nesten før jeg hadde fullført setningen. “Du er et bra menneske!” De alvorlige øynene hans møtte mine.

Jeg sliter ikke med dårlig selvtillit og lav selvfølelse. Jeg mente ikke at jeg hadde en stor mengde feil og mangler. Det var mer et munnhell. Likevel var det godt å høre noen si at jeg var et bra menneske.

Jeg tror de fleste av oss trenger den bekreftelsen. Bekreftelsen på at vi er bra mennesker. Ikke bra nok. Men bra.  Virkelig bra.

Og du, du som leser dette. Husk at også du er et bra menneske. Gå ut og kjenn på stoltheten over at du er nettopp deg!

4 kommentarer
    1. Viktig å omgi seg med bra folk for å gjøre seg selv bedre også tenker jeg. Kommer man inn i et dårlig miljø, så kan det rulle på seg!¨God tur til kolonien!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg