Fake it til you make it…

Reklame | Losen Butikk A/S

Fake it til you make it. Er det ikke det man sier? Muligens noen vil hevde at det er det jeg holder på med akkurat nå,  her jeg sitter ute på terrassen med et krus rykende varm te og kjenner duften av frukthage. 

Duften av frukthage er reell nok. Teen jeg har i kruset heter Losens Frukthage-te, og jeg kjenner helt tydelig lukten av solbær, bringebær og rips. Eller mulig det er mest smak av rips. Er litt usikker på hvordan rips lukter.

Jeg kjenner sola varmer, det lukter og smaker frukthage. Når jeg bare lukker øynene så jeg ikke ser snøen er det lett å få vår-følelsen. Så dermed har jeg nok en gang bestemt at det er vår samme hva værgudene måtte mene om det, og hvor mange familiemedlemmer som deler bilder av skispor på snapp.

Jeg dro jo til Nevlunghavn for å finne våren i forrige uke. Og både kruset og teen ble med hjem etter et besøk i Losen Butikk A/S.  Så selv om Nevlunghavn kanskje ikke helt lå badet i vårsol den dagen vi var der så ble følelsen av vår med hjem.

Kruset passer egentlig perfekt til å ha ute på terrassen en slik litt kjølig vårdag. Det har lokk så det holder på varmen i teen. Det har og en tesil under lokket, så her kan jeg brygge te av te i løs vekt direkte i kruset.
Det kom i en fin eske, og hadde egentlig vært en flott gave til noen man ville snakke om fine ting med.
Vel, her får det heller være et krus jeg fyller med duften av frukthage og så kan jeg ta det med ut i kurvstoler på terrasse eller tram når jeg vil snakke engasjert om lokalpolitikk eller andre temaer som opptar meg med Gamle Gubben Grå. Finnes ikke noe finere enn det.

Gamle Gubben Grå trenger ikke noe krus med lokk.  Det ville bare være en unødig barriere mellom han og den svarte væsken han starter dagen med. Ikke er det te i kruset hans heller, men ravnsvart kaffe.

De hadde kaffe og på Losen Butikk A/S, og har selvsagt det samme utvalget I nettbutikken. Losens Skjærgårdskaffe ble med hjem.  Om Gamle Gubben Grå hører måkeskrik og kjenner lukten av tang og tare når han lukker øynene og nyter kaffen vites ikke, men jeg skjønner av smilet hans at kaffen er god.

Eller kanskje er det ikke kaffen men teksten på kruset som får Gamle Gubben Grå til å smile så fornøyd?
Kruset ble og med hjem fra Losen Butikk.

 

 

6 kommentarer
    1. Herlig, likte alt du viste frem her….Den koppen til GGG var topp altså…Så skal se om jeg finner den på nettbutikken.
      Den traff meg rett i hjertet!
      Din kopp var nydelig og smart laget. Og te og kaffe får man aldri nok av..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg