Fikk en bok i posten…

For en ukes tid siden eller slik fikk jeg en forespørsel fra Handikappede Barns Foreldreforening. De fyller 35 år i år og ville feire det med å gi de som stiller til valg i kommunene i Norge en bok.

HBF sine medlemmer er meromsorgsfamilier som er avhengig av kommunene. Gode tjenester tilpasset deres barn og deres familier er det de  trenger for å ha en god hverdag sto det i mailen jeg fikk. Vi som er politikere i kommunenorge er de som gjennom budsjettvedtak og andre vedtak skal legge til rette for at kommunene klarer å gi gode og trygge tjenester til disse barna og deres familier.

HBF sine medlemmer ønsker HVERDAGER som alle andre: Vi som politikere kan hjelpe dem til å leve likestilt som andre familier.

For å forstå trengs kunnskap. De ønsket derfor å gi meg, og alle andre som stiller til valg en bok som beskriver deres hverdag godt: Olaug Nilsens «TUNG TIDS TALE» kom ut i 2017. Boka fikk Brageprisen. Olaug Nilsen fikk også Fritt Ords Pris i 2021 for sine bøker om dette temaet.

Den krevende hverdagen foreldre med syke barn eller barn med funksjonshindringer står i er ikke alltid like godt kjent skriver de, og ønsker sltså å øke kunnskapen hos oss politikere med å gi oss et eksemplar hver av boka.

De sendte ut en forespørsel først så var det opp til den  enkelte politiker å bestemme om man ville motta gaven eller ikke.

Jeg tenkte at å øke kunnskapen min om dette temaet ikke kunne skade. Det er sjelden at økt kunnskap er skadelig så jeg takket ja til å motta boka. I dag kom den i posten, og jeg gleder meg til å bli litt klokere.

 

2 kommentarer
    1. Denne boken gjorde et dypt inntrykk på mange måter.Du vil forstå hva jeg mener når du har lest den.
      Ha en fin dag🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg