Fretex-funn

I forrige uke var jeg innom Fretex en tur. Det gir som kjent ro i sjelen for meg i en stressa hverdag.
Nå ligger en av skattene som ble med hjem på bordet i stuen og pynter opp i en mer og mer julepynta stue. En flott håndheklet duk som med en rød underduk glir rett inn i interiøret i stua.
Det er nesten flaut, eller det ER flaut at for denne skjønnheten av en duk betalte jeg under hundre kroner.  Jeg har gått gjennom den nesten maske for maske etter at jeg kom hjem, men jeg finner ingen flekker, hull eller feil.
Den er heklet i et tykt bomullsgarn som gjør at den ligger stødig på bordet.  Mange timers arbeid fra en flink hånd ligger bak dette kunststykket.
Jeg kjenner at denne duken kommer jeg til å bli glad i. Den passer perfekt til det flotte runde bordet, kjøpt på loppemarked for 12 år siden.  En litt større blomsterdekorasjon, oppsats nå i stedet for julestjerna så er den delen av stua duket til fest.

 

 

2 kommentarer
    1. Utrolig fin, kjempemasse jobb. Helt utrolig at man finner et slikt håndarbeid til under 100 kroner. For dette er tidkrevende altså. Men folk er ikke glad i duker lenger. Jeg liker det. og elsker å hekle. Dette er et kjent mønster. Ananas-mønster tror jeg det heter..:)

      1. Prisen var alt for lav, det er utrolig mye arbeid i en slik duk. På det bordet må vi ha duk, for bordplata er ikke noe pen. Bordet ble kjøpt på loppemarked fordi understellet var så fint, trodde det var lettere å pusse opp enn det viste seg å være. Interiørstilen vår inneholder en del tekstiler, også duker. Jeg liker det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg