Fretex-funn

I går var jeg en tur i Drammen, og da måtte jeg selvsagt innom min yndlingsbutikk; Fretex på Åssiden.
Da jeg var tillitsvalgt og dro til Drammen flere dager i uka var jeg ofte innom der. Det roet meg ned etter engasjerte møter, frustrerende forhandlinger eller vanskelige personalsaker å gå rundt i denne butikken og lete etter skatter.
Nå hadde jeg ikke vært her på over ett år.

Jeg varslet Gamle Gubben Grå omat jeg nok kom til å bruke litt tid på denne butikken, men siden han er nesten like glad i bruktbutikker og loppemarked som meg regnet jeg med at det skulle gå greit. Litt overrasket ble jeg da han liksom var ferdig med butikken etter maks 10 minutter. Vel, ikke mitt problem.

Det ble ikke med så mye hjem. Duken over måtte bli med, eller kanskje det kalles en brikke? Den er vel ca. 60X60 cm. Håndbrodert, og har fremdeles en del stivelse. Syntes den var verdt den 50-lappen de skulle ha for den.

Jeg så to bilder jeg og hadde lyst på. Det ene var et maleri i stor gullramme av et seilskip på litt opprørt hav. Men det kostet 2.200 kroner. Det var litt i meste laget for meg.
Det andre var et trykk, også det i gullramme. Ikke så stort og fint som maleriet. men kostet til gjengjeld bare 350 kr.
Jeg synes det var fint. Gamle Gubben Grå ikke like begeistret. Han syntes og det var litt lite til å henge der jeg hadde planer om, så det ble ikke med hjem til Drømmehuset.

Noe annet jeg syntes var fint var et fiskeservise fra Figgjo. Tror det var 8 tallerkener og to fat. Men det var og priset litt vel høyt spør du meg. I tillegg hvor ofte har jeg bruk for et fiskeservise? (Altså et servise med fiskemotiv)

Noe som derimot ble med hjem var en bunke med interiørblad. 9 stk. for å være nøyaktig. Jeg elsker interiørblad og gleder meg til å kose meg og bla igjennom disse. Klippe ut gode ideer og sette i permer. Virkelig kose meg.
På Fretex tar de 20 kroner for et blad, så da kan jeg unne meg å fråtse litt.

Godt fornøyd med dagens “fangst” kjørte vi videre. Og da ble det kaffe-latte. Det var jo lørdag.

10 kommentarer
    1. Så mye dyre greier i bruktbutikker. Det har blitt “antikviteter” alt sammen liksom. Men man kan gjøre noen fine kupp innimellom 🙂

    2. Det er mange bruktbutikker herover, kalles Ting og Tøy, og jeg er rett som det er innom. Mye rimelig, og artig å gå og kikke. Jeg får ta en tur innom Fretex på Åssiden neste gang jeg er på de kanter, – takk for tips! 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg