Hold deg hjemme

Vil du ha et godt råd fra meg? Hold deg hjemme i dag!
Eller, jeg oppfordrer selvsagt ikke folk til å skulke jobben. Men hvis reisen du har tenkt å ta i løpet av dagen er en ferie- eller fritidsreise, glem det. Bli hjemme.

Det er selvsagt lett for meg å si. For det første tillater ikke økonomien de store utskeielsene, og i tillegg er jeg blant de som trives utrolig godt hjemme.  I går, for eksempel, ble Gamle Gubben Grå , jeg og ei flaske rødvin sittende ute på terrassen til klokka bikka 00.30.  Finnes det noe mer hyggelig å gjøre en St. Hans-kveld?

Men glem gårsdagen. Det er dagen i dag jeg snakker om, og nok en gang; Hold deg hjemme!  Ikke tenk på å ta fly for eksempel, ja hvis du ikke er spesielt glad i kø og kaos, da. Dagen i dag og på søndag ventes å bli de to travleste dagene på norske flyplasser denne sommeren. På Gardemoen for eksempel forventer man at 95.900 personer skal innom flyplassen i dag, og 97.400 på søndag. Selv om det skulle bli en løsning i flytekniker-streiken i løpet av dagen kan det fort bli kaos og litt køståing. Jeg hater å stå i kø og er utrolig glad jeg ikke skal ut å fly i dag. Jeg stresser omtrent på meg hjerteinfarkt hver gang jeg skal ut å fly, kø-kaos tror jeg kunne være direkte helsefarlig.

Ikke sikkert det blir noe bedre til uka, forresten. Da kan det hende SAS-pilotene går ut i streik.
Også ved flyplasser i andre land er det kaos og streikefare.
Nok en gang er jeg utrolig glad for at jeg har bestemt meg for hjemmeferie i år. Noen turer på hytta, kanskje en liten bilferie i Norge, men ellers nyte rolige dager hjemme og heller forsøke å få meg en jobb innen høsten kommer.

Bilferie ja, glem det og denne helgen. I det minste hvis du har tenkt på bilferie nord i landet. Der forventer man kaotiske forhold ved fergene. Særlig kan det gå utover fergesambandet mellom Bognes – Lødingen, og fra Bodø til Moskenes, via Røst og Værøy.
Jeg kunne godt tenke meg en tur nordover, men kanskje ta det litt utenfor sesongen? Tipper Lofoten er like fint i september.

Er ikke bare fergene i nord som forventer stor trafikk. E18 nedover Sørlandet kommer til å bli en varm opplevelse i ettermiddag. Temperaturer rundt 30 grader og stillestående kø med bilen full av unger, hund og svigermor.
Tror jeg ville foretrukket fergekø i nord.

Også på jernbanen forventes det stor trafikk. Spesielt på Bergensbanen, selv om dette nok ikke er den travleste helga.
Hørte at en bekjent ble sittende fast i et tog med tekniske problemer i en tunell på Bergensbanen i går. Virket som en svett opplevelse. Når det blir slik kan Bergensbanen minutt for minutt bli litt langdryg opplevelse.

Så min klare oppfordring til min lesere i dag er helt klart. BLI HJEMME!!!!!

 

 

6 kommentarer
    1. Ingen problem, vi holder oss hjemme. Tenker på sønnen som er i Italia, håper de kommer seg hjem. God helg.

    2. Ut og fly skal jeg ikke med det første! Liker slike dagsturer jeg…Ikke har jeg ferie heller….
      Kos dere masse i hagen og på trammen!
      Du får strikke på pleddet ditt, når blir jo fargevalget litt annerledes…

    3. God dag. 😃 Stopp på Bergensbanen er vel snarere regelen enn unntaket i perioder. Holder meg i vest enn så lenge.. Ha en toppers dag i sola. 🌞😎

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg