Hønedrap i Hønefoss

Brødskiva og tekoppen er som den pleier. Sitter og klikker meg gjennom toppbloggerne og leser for å finne noe å skrive om.  I bakhodet har jeg den synkende interessen det er for bloggen min. For tredje dag på rad har jeg under 1.000 sidevisninger.  Det har skjedd noe med blogg konseptet og hvilke blogger som troner på topplista. Det er liksom ikke bare å ta for seg livet til Isabell Raad eller Sophie Elise og sammenligne det med livet til ei godt voksen kjerring slik som før.  Så ha vi alle som føler seg plaget hvis noen setter et skråblikk på det de skriver eller ikke er enig i alt de skriver. Man må passe seg godt så man ikke tråkker noen på tærne.
Jeg opplever at jeg bruker mer og mer tid på å finne ut hva, eller hvilken blogg jeg skal ta utgangspunkt i. Sånne avgjørelser som er blomkålsuppe mer interessant enn en ny ladning perler? eller hva med å skrive om mine siste shopping (uten at jeg i farten kommer på hva det var)

Det som var så bra for meg med å skrive om toppbloggeren uansett hvem det var og hva vedkommende skrev om var at jeg fikk en oppgave. Her er teksten, få noe ut av den!  Dette var en utfordring jeg likte, noen ganger var det lekende lett, noen ganger mer komplisert. Men for meg var det en fin måte å få i gang hjernevirksomheten på.
Å sitte opp til en time og lese blogginnlegg til de 20 på toppen og prøve å finne ut hva som kan bli et bra innlegg, vel det er innimellom bare frustrerende.

Jeg vil ha utfordringen min tilbake.
Så fra og med i dag. Nytt konsept. Fra nå av skal jeg finne inspirasjonen langt fra topplista og blogg.no. Hvor og hva tror jeg jeg vil holde for meg selv en stund til. Vil ikke skremme vekk lesere, eller få reaksjoner før konseptet er etablert.

I dag skal jeg skrive om drap! Og ikke bare drap, men massedrap!
En rev har kommet seg inn i en hønsegård i nærheten av Hønefoss og drept rundt 20 høner.
Sånt er selvsagt alltid trist. Trist for hønene og trist for eieren. Ikke kan det være noe hyggelig syn å komme til hønsegården etter et slikt angrep heller.
Reven dreper nemlig som regel langt flere høner enn han spiser ved slike angrep. Han nøyer seg ikke med å bare stikke av med ei høne for å stilne sulten men lar mange skadde og døde høner ligge igjen.

Kanskje litt godt da å høre at det hender at høns tar hevn.
I 2019 kom en rev seg inn i en hønsegård med 3.000 høner på en landbruksskole i Bretagne i Frankrike. De 3000 hønene gikk fritt om dagen, og gikk inn om natten. Døren er automatisk, og reven må ha kommet seg inn mens døren fortsatt sto åpen. Vel hønene gikk i felles flokk til angrep på reven som ble funnet i hjel hakket i det ene hjørnet når elevene kom i hønsehuset neste morgen.

Vel jeg har verken rev eller høner, men en utålmodig Charlie Chihuahua forteller meg at nå er det på tide med tur.

8 kommentarer
    1. Det blir spennende med det nye konseptet ditt, – å hente inspirasjon fra toppbloggerne har til tider bare ført til trøbbel. Ja, det er nok noen og enhver som har opplevd rev i hønsegården. Vi har opplevd å miste både høner og kaniner til en slik røver, – synes nok at han kunne holde seg til dyra ute i skogen! Ønsker deg en fin tirsdag! 🙂

    2. Bortsett fra de nevnte bloggerene som er borte fra lista så er det ikkje særlig endring på den liste. Se bort fra sidevisninger så ligger me alle sammen ganske så stabilt på samme sted. Bloggen din (Eller min) er slettes ikkje dårligere enn før, sidevisningen har gått jevnt ned for oss alle, men me beholder plasseringene. “Problemet” er jo at det er flere andre plattformer man kan leke seg på, men eg tror likevel ikkje at blogg vil forsvinne. Hvis du kombinerer Instagram med bloggen kan du nok få en endring på sidevisninger – Verdt å prøve?

      Blir spennende med nytt konsept, gleder meg til det 🙂
      Vibbedille 🙂

      1. Mulig jeg må spre meg mer utover, men jeg er ikke helt der ennå.
        Jeg ligger jevnt på plassering på lista, er fornøyd med det.
        Mer et grep for min egen del, for å finne blogg-gleden.

        1. Du både har og tar mye fine bilder, legg de på insta, link til bloggen og bruk passende # så skal du se det endrer seg 🙂 2 bilder pr dag på Insta er overkommelig 🙂

        1. Kan du sende den til meg også?
          – Har slitt med motivasjonen selv i det siste. Det begynte med bortfallet av sidetoppen da jeg returnerte etter mai-kaoset i restauranten, for så at den falt helt til bunns da statistikken gikk fløyten.
          – Hvorfor fikses den ikke egentlig? I og med den finnes på google, kan det da ikke være så himla massiv oppgave å få den på stell igjen??..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg