Høytidelig åpning……

God morgen. kjære leser.  Sola skinner fra blå himmel, og selv om morgenlufta som strømmer inn gjennom terrassedøra er kjølig, jeg fryser litt her jeg sitter med bare tær, tror jeg det blir en fin dag.

I går fylte Yngste Sønn 25.  Det var familietid, kakebaking og -spising som sto på programmet.
Blogg blir nedprioritert på slike dager.

Det er fredag, midt i juli. Ferie og helg. Sommer.  I dag lar jeg de store politiske saker ligge, stormingen av senatet og flystreik er ikke det som drar de store leserskarene i noe tilfelle. Gammelt nytt. Agurktid i mediene.  Derimot vil jeg dele en liten gladsak fra lokalavisa Ring Blad.

Offisiell åpning av bytoalettet

Tirsdag 19. juli blir det offisiell åpning av bytoalettet i Hønefoss sentrum. 

Ordfører Kirsten Orebråten vil etter planen klippe snoren og åpne toalettet. Runar Johansen (H) være til stede og få æren av å være den første som tar toalettet i bruk.

Det blir enkel servering og kanskje et lite underholdningsinnslag, opplyser Ringerike kommune.

De som har fulgt med på denne bloggen en stund har sikkert fått med seg at det å få til et bytoalett i Hønefoss har vært en lang og problematisk sak.  Ikke fordi politikerne ikke er positive og løsningsorienterte, men fordi Rådmannen og hans stab tydelig ikke har følt behovet.

Men på tirsdag åpner altså toalettet med snorklipping, enkel servering og underholdning.  Både Ordfører og Gruppeleder for Høyre vil være til stede. At det er Runar og ikke ordføreren som skal ha æren for å innvie toalettet som første bruker er både rett og rimelig. Alle vet vi at dette har vært en av Runar Johansens store kampsaker denne kommunestyreperioden.

Hadde det ikke vært for at jeg på tirsdag er langt til fjells sammen med Aud Marit hadde jeg selvsagt tatt turen til byen.  Om ikke annet for å forevige Runar på toalettet sitt. regner den offisielle innvielsen går for åpne dører.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg