Hva skriver man?

Jeg har krabbet meg enda litt oppover bloggtopplista.  Er på 15. plass i dag.  Over 2.400 sidevisninger.  Det er gøy!
Helt øverst troner fremdeles Kokkejævel.  Og det er grunnen til overskriften.

For hva skriver man egentlig når man skal kommentere hans siste innlegg?
Kokkejævel og Kjærest ble i går utskrevet fra Hammerfest sykehus, fødselen har nå stoppet helt opp.  Men å sende dem helt hjem til Alta tar ikke sykehuset sjansen på, så de blir installert på hotell i Hammerfest.
Det er et fornuftig trekk av Finmarkssykehuset.  En hotellseng koster fellesskapet langt mindre enn et døgn på sykehus.

Som seg hør og bør hadde han selvsagt varslet pressen om at han ble utskrevet fra isolasjonen på sykehuset, og et kamerateam fra NRK sto utenfor og ventet.  Kloke Kjærest ønsket ikke å bli filmet.  Jeg forstår henne så utrolig godt.  Det har kanskje blitt litt mer sirkus rundt denne fødselen enn hun setter pris på.  Hun vil sikkert bare føde, bli ferdig. Komme hjem med et nydelig barn de kan øse sin kjærlighet ut over.
Jeg husker hvordan jeg hadde det under noen a mine svangerskap hvor jeg gikk langt over tiden og ikke noe skjedde.  Da jeg var hos legen til kontroll rett over nyttår det året jeg skulle ha Datteren, sa legen at dette nok ble et januarbarn og ikke et februarbarn slik termin tilsa. (Termin 14.februar).  Vel Datteren er født 2. mars…… Jeg rømte at magen skrumpet inn og plutselig var jeg ikke gravid lenger…
Da jeg skulle ha Eldste Sønn var jeg og litt utålmodig.  Gynekologen på sykehuset, Gamle doktor Andersen sa da beroligende mens han klappet meg på kinnet.  “De barna de barna , de kommer når de kommer.”  Og, nei . Jeg fant ingen trøst i det utsagnet.

Det kamerateamet fra  NRK yter tydeligvis ekstraservice.  For Kokkejævel som dro i bare boxeren over fjellet og derfor har vært nødt til å fly rundt i pasienttøy fra det sekund han trådde over dørstokken på Hammerfest Sykehus figurerer nå på bildene i den velkjente T-skjorta md Kokkejævel-logo.  Eller har nettbutikken åpnet filial i Hammerfest?

På hotellet bærer han skrivebordet ut i hotellkorridoren .  Han vil jo at alle som eventuelt bor på hotellet skal se at selveste Kokkejævel er der.  Jeg funderer litt over hvorfor.  OK gratis Wifi… men er det virkelig ikke det inne på rommet hvis det er det i døråpningen til rommet?
Jeg kommer til at det muligens er noen pressefolk fra riksdekkende media i Hammerfest for tiden.  Et korona-stengt sykehus er jo en viktig del av nyhetsbildet.  Og der det finnes mediefolk, der er ikke Kokkejævellangt unna!  Merkevarebygging, heter det.
Sier denne kjerringa som sitter og lurer på når lokalavisa skal slå opp at jeg er foreslått som nummer to på Rødt sin liste til stortingsvalget.  Vi har alle vårt.

PS Jeg glemte å kommentere bildet med Kamasutra og kommentaren om Klar ferdig STÅ!
Jeg tror det er best slik.

 

 

 

 

25 kommentarer
    1. Hvorfor må du hele tiden dra frem andre for å ha noe å skrive om??? Kokkejævelen har vel mange følger av den grunn at de liker å lese hva han skriver.!! Vanskelig å fordøye for noen tydeligvis🙁

      1. Anne, dette har jeg forklart maaange ganger..
        Jeg forstår jo at den bloggeren som får flest sidevisningerfår det fordi folk liker å lese det han skriver . Poenget er jo å finne ut hvorfor folk liker å lese innleggene hans.

    2. Min dypeste medfølelse over at du støtt og stadig må gjenta misjonen med bloggen. Jeg hadde blitt fullstendig lei av de unødvendige spørsmålene.

    3. Du må jo trives med kokkejevel sin blogg siden du må lese deg opp for å kunne kommentere på egen blogg. Du har jo stort sett bare negativt å si om han. Burde ikke du som politiker være litt forsiktig med å snakke dritt om folk. Og maset om at han bruker sykehustøy som du sier kostet 160 pr døgn. 20 kroner plagget for vask. Vet ikke hvordan ditt regnestykke er. Han har ikke fått noe mere enn det ene settet skrev han igår. Han mente maten og sengetøy kostet mere for sengetøyet var skiftet 1 gang. På hotell så kan det faktisk være soner som er dårligere enn andre steder for dekning det har jeg selv erfart .

      1. Hei Sulu!
        Hvorfor jeg skriver om toppbloggeren har jeg forklart til noen med ditt nick relativt mange ganger før.
        Mener du at politikere ikke har lov til å drive samfunnskritikk? Jeg kommenterer det et menneske frivillig publiserer for godt over 100.000 lesere.
        Mener du videre at politikere ikke har noe med hvordan fellesskapets midler blir benyttet?
        Regnestykket er tatt fra prisliste for vask av tøy. Du kan selvsagt sette spørsmål ved om det er rett pris, men det er den prisen sykehus og sykehjem blir fakturert for.
        Hvis du går inn og sjekker vil du fort finne ut at et sykehusdøgn koster fellesskapet mer enn å leie døgnopphold på hotell.

    4. Joda jeg har forstått konseptet ditt, at du skal skrive om toppbloggeren ,men når man er så negativ i utgangspunktet til personen som er på toppen så synes jeg det er rart at du gidder.
      Joda politikkere har lov til å kritisere, men synes det blir feil når det går på person selvom man er toppblogger. Men på generelt grunnlag er helt ok.
      Nå ble han innlagt på sykehuset pga tidligere hendelse så ble sykehuset nedstengt pga corona så dette er jo helt spesielle tilfeller.
      Jeg vet at sykehus døgn er dyrere enn hotell .
      Jeg har selv vært pårøende til en mor som var kjempe syk og var veldig redd ,jeg lå over på sykehuset hos henne for at hun skulle føle trygghet og pleierne slapp å se så mye til henne. Jeg fikk også seng og mat så det er jo ikke bare kokkejevel som bruker av felles kassen. Jeg betaler skatt og det gjør han og jeg selv har kun vært på sykehus ved fødsel aldri vært syk ellers. Så det blir så feil for meg at du lager så mye ut av at han bruker sykehus klær. For meg så blir det et personangrep man er jo ikke fritt vilt selvom man blogger. Det er greit å diskutere sak men da skal det ikke rettet mot person, det er mitt syn. Men fra nå av så skal ikke jeg hverken lese eller skrive mere på din blogg. Lykke til videre

      1. Noen gange er det lurt å lese hva jeg skriver, og ikke bare anta hva jeg skriver.
        Jeg har aldri kritisert at Kokkejævel ble innlagt på Hammerfest sykehus sammen med Kjærest. Jeg mener at man er to om en fødsel, og at faren er like viktig som moren. Og selvsagt skulle han og få seng og mat.
        Kan du fortelle meg hvor jeg har vært negativ til det?

    5. Der det finnes mediefolk der er ikke kokkejævel langt unna? Vet ikke om jeg skal le eller gråte…..han var innesperret på et sykehus som var stengt pga korona. Så ehhh… ja. Neida, han ringte ikke pressen selv, de kontaktet han. Det vet du som nileser bloggen hans med lys og lykter for å finne noe å ta han på.

      Han hadde nok bukser og med seg, men her i nord bytter og vasker vi undertøyet oftere enn bukser. Stort sett hver dag faktisk.
      At han valgte sykehusklær, som innlagt pasient, skjønner jeg godt når man kun har ett skifte med seg, men for deg blir det tydeligvis galt uansett. T-skjorten er feil, sykehusklær er feil. Kan du ikke bare sende han en e-post om hvilke klær han bør bruke? Altså, ønsker du en diskusjon om påkledning, så for all del, vi kan ta den. Men titt på bildene dine egne først.

      Poenget er å finne ut hvorfor folk leser bloggen hans? Narr meg ikke til å gapskratte..

      Du vet at han er innskrevet som pasient, likevel gjentar du, gang på gang, til det kjedsommelige, at han bruker ditt, datt… som om han har trengt seg inn og er besøkende. Hvorfor ønsker du å villede dine lesere på denne måten? Politikeren som skriver?

      På ‘an igjen.
      Skulle ikke du slutte å gi han fokus? Etter opptrekk fra den flotte mannen i boden?
      Falt lesertallet? Har du virkelig et så kjedelig liv at du må skrive bloggen om bloggen?

      Politikere klarer faktisk ikke å holde seg til sannheten.

      For en tragisk tilværelse du må ha.

    6. Skjønner virkelig ikke poenget ditt med æ prøve forsto hvorfor man leser kokkejævel sin blogg. Som Politiker bør du trå varsomt .

    7. Det er babynytt på VG..kokken har fått gutten sin…ikke vår, men sin..okay..jeg burde neppe si noe. Kan være journalisten som skriver rart 😁
      Gratulerer hjerteligst med finfin baby. 👍🏻❤️

    8. Hadde æ vært Kokkejævel, så hadde æ antagelig rapportert dæ for hets/mobbing.
      Hvis du ikke klare å komme dæ oppover på lista, uten at han får gjennomgå for det han har sagt/gjort/skrevet, så synes æ du skal få dæ en ainna hobby, enn å blogge. Du sa en gang, at du skulle overse han, og ikke kommentere han.
      Har du klart det?? Niks. Og da rasa du nedover lista, så det sang!
      Æ synes du bør holde dæ for god til å holde på sånn!!
      Kokkejævel e en grei kar, med en super kjærest – og no har lilleprinsen endelig kommet!
      At han skriver med “store” bokstaver, e nåkka vi e vant til. Æ e ikke enig i alt han legg ut, men æ mobbe han uansett ikke. Da hold æ heller kjeft.
      Æ e fullstendig klar over at humoren i Hønefoss og i Alta e vidt forskjellig. Tru mæ – æ har bodd begge plassan!!
      Så da håpe æ at du lykkes som blogger, uten å la det gå ut over Kokkejævel!!
      Dette blir mitt siste innlegg fra mæ!

      1. «Humoren» i Alta ER annerledes enn sørpå. I Alta sexualiserer vi en fødsel «sekundene» før og etter. Oluf i Railkattlia har kunnet kjørt et show om dette, med et fiktivt persongalleri. Da hadde det vært steike artig 😅

    9. Ikke direkte sagt det ,men du har gang på gang kommentert at han har brukt sykehustøy . Og oppholdet hans ble jo noe annerledes enn han forventet ,så da synes jeg det er smålig av deg å komme med kritikk for at han bruker det. Det er ikke bare jeg som har reagert på det . Takk for meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg