Ja, jeg er gift…

Isabell Raad, der øverst på bloggtopplista proklamerer at hun er singel. Slutt med kjekkasen fra London.
Jeg, på 56. plass kan feire sølvbryllup om en drøy måned.

Isabell mener at hun har uflaks med gutter hun faller for.
I så fall må jeg ha hatt utrolig flaks som falt for Gamle Gubben Grå for 30år siden.  Men jeg tror ikke det å få et forhold til å fungere dreier seg så mye om flaks.  Jeg tror det handler om å arbeide med forholdet og seg selv. For selvsagt er det stunder i de 30 årene hvor Gamle Gubben Grå har irritert meg såpass mye at jeg har hatt lyst til å gi opp.  Det finnes nok og tider hvor graset har virket grønnere på andre siden av diverse gjerder.  Men det er ikke flaks som gjør at vi har forblitt i forholdet.  Det er fordi vi begge ønsker å få dette til å vare. At vi begge ønsker å bli gamle sammen.

Isabell skriver at hun kanskje må se etter andre ting enn hun har gjort hittil.
Jeg vet ikke hva hun har sett etter, men jeg vet at avstandsforhold kan være vanskelig å få til. Det er jo ofte i hverdagene forhold bygges.  Isabell er ung og vakker. Hun er blogger og opptatt av å posere.. Av å vise frem en glamorøs livsstil. Det er lett å anta at hun også leter etter en billedskjønn fyr med rett høyde som vil gjøre seg bra på bildene.  Kanskje bør hun lete etter litt andre verdier.
Når jeg ser på han halvtrøtte, ubarberte fyren som sitter på andre siden av bordet kan jeg underskrive på at jeg ikke tok Gamle Gubben Grå på grunn av hans blendende skjønnhet.

Isabell mener at “den rette” nok dukker opp når hun minst venter det.
Det tror jeg er en fin innstilling. Jeg tror sjelden man finner den store kjærligheten hvis man er på desperat leting. Har sett nok tilfeller hvor jenter, damer på desperat kjærlighetsjakt roter seg bort i de mest håpløse kjærlighetsforhold.  Og her ser jeg en tendens til at jo eldre og mer desperat man blir, jo dårligere valg gjør man.  Har noen bekjente som virkelig har rota seg inn i mer problemer enn kjærlighet etter desperat kjæreste-jakt.
Nei kjærligheten dukker opp når man minst venter den.
Ta Gamle Gubben Grå som eksempel. Jeg var absolutt ikke på leting etter noen ny kjæreste. Jeg hadde akkurat blitt dumpet av noe jeg trodde var min store kjærlighet og var fremdeles ikke ferdig med å slikke mine sår.  En liten flirt for å krydre hverdagen var ok, men jeg var ikke klar for et langvarig forhold. Mente jeg. Det er tretti år siden til høsten.

Jeg ønsker Isabell lykke til videre.  Hun er ei flott selvstendig jente som står støtt på egne bein. Hun finner nok Mister Right når tiden er moden for det.

 

 

1 kommentar
    1. Enig med deg. Du forklarer på en fin, artig og fornuftig måte det jeg selv mener om dette emnet 😉 Men jeg er skilt, da 😉 Nå er jeg singel…og IKKE desperat! Bor fint alene med puddelen min 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg