Jeg er solgt……

Det var det jeg visste, barberhøvler og gebiss selger dårlig. I dag er jeg helt nede på en 12. plass.  Og at det er gebisset eller i det minste barberhøvlene og ikke min feil er jeg overbevist om.  Andrea Sveinsdottir som ga meg ideen om å skrive om barberhøvler er helt nede på en 14. plass.  Sånn går det når en ikke fornyer seg!

Mat fra bunnen og Martine Halvs har heller ikke fornyet seg. Likevel ligger de over meg. Å skrive om sykdom, slik Martine gjorde i sitt siste innlegg gir alltid klikk, så jeg forstår hvorfor hun ligger godt over meg på lista. Men at Mat fra bunnen fikk 3.586 lesere til å lage spagetti bolognese til middag er mer uforståelig. Vel, nok om det. I dag kommer hun til å rase nedover på lista. For hvor mange lar seg friste av plukkfisk? Nei skal du hente middagsinspirasjon på blogg gå heller til Spis og spar, hun kan friste med kyllingruller.  Ja, Spis og Spar er også godt over meg på lista, faktisk helt oppe på en andreplass.

Cathrine Rutn er bedre. Jeg skroller et stykke nedover for å finne ut hva hun er bedre av uten å bli klokere. Vel, god bedring. Håper du kommer deg raskt.  Eller blir det feil?
Cathrine Ruth skriver at hun er veldig forsiktig med å gjøre for mye. Det har gått bra i et par dager nå, men hun vil ikke ta noen sjanser.  Kanskje er Cathrine Ruth lurere enn meg. Kanskje er hun litt vel forsiktig.
For når jeg har vært i dårlig form, syk, utslitt, knekt ankel eller hva som nå har feilt meg og jeg føler at energien er tilbake, ja da går jeg på og gjør så mye jeg orker – og kanskje litt til.  Man merker det jo når batterilageret er tomt.
Ja, jeg vet. Det er jeg som er dum. Men jeg må liksom benytte anledningen når jeg har energi så jeg får gjort mest mulig.
Var jeg stygg mot Cathrine Ruth nå?  Vet ikke, men det var hun som skrev at hun var veldig forsiktig

Monika Vederhus hadde og en god dag i går.
Hun tok på seg et antrekk som gjorde at hun ble lagt merke til og dro ut i verden for å glede andre.
Jeg tror hun tenker litt som meg. Benytt deg av de gode dagene og håp at det bli flest av dem.

Monika skriver at skjønnheten kommer innenfra. Føler du deg bra stråler du, selv i rare klær. Jeg tror hun har helt rett.
Litt usikker på om jeg akkurat stråler på dette bildet men, men…..

Vibbedille selger armbånd for å få råd til nye tenner.   Gå inn og sjekk.  Hun har så mange lekre armbånd, selv om det er en del utsolgt nå.  Tipper hun produserer nye på løpende bånd.

Jeg synes jo at det er galt at man må ty til salg av hjemmelagde smykker eller andre kreative løsninger for å fikse tannhelse. Men frem til vi får ordnet en tannhelsereform på stortinget er det slik den sittende regjeringen ønsker at det skal være. Forskjells Norge i all sin prakt.
Visste dere forresten at man holdt på å få til gratis tannhelse for alle en gang på 1920-tallet, men at sterk lobbyvirksomhet fra tannlegeforeningen fikk stoppet det.

Doc og Dask baker eplemuffins. Det var en god ide!!
Yngste Sønn kom hjem med to store poser epler fra Høvdingen på lørdag. De burde brukes til noe. Kanskje burde jeg bake eplemuffins? Men det blir ikke i dag. Jeg skal ha første møte på rådhuset klokka 9 i dag og etter en del møter og befaringer regner jeg med å tilbringe tiden med politikk en 12 timers tid. Så jeg tror ikke det blir noe baking på meg i dag, men kanskje i morgen?

Ida Wulff er opptatt av “Jakten på kjærligheten” Svigerinna hennes er en av deltakerne som jakter på en bonde. Selv er hun over ørene forelsket – i den lille sønnen sin. (Ja og litt forelsket i samboeren og…)

Jeg så ikke Jakten på kjærligheten i går. Jeg sto og frøs på et fortau i Storgata i Hønefoss sammen med tre menn. Og nei, det var overhode ikke noe jakt på kjærlighet i det. Vi var fire politikere fra fire forskjellige partier som ble stående å prate sammen etter et dialogmøte hos Sykepleierforbundet, SV, SP, Høyre og Rødt. Egentlig litt fint.

Vi hopper raskt fra politikken til grunnen til overskriften, nemlig bloggen til Stine Skoli!!
For som så ofte før når Stine Skoli viser frem noe fra hjemmet sitt så er jeg solgt.  Den dama har virkelig en utpreget evne til å lage det lekkert rundt seg.  Har dere sett den terrassen?  Jeg virkelig elsker den!! Hadde ikke Gamle Gubben Grå vært en så fornuftig og jordnær type hadde jeg sikkert vært ute å revet terrassen vår før frokost.   Men det må nok bli med drømmen – i det minste en god stund…
Fy fillern så lekkert!!!

Mamma på hjul har også lyst til å pusse opp. Hun vil rive en vegg og ommøblere. Regner med hun er i full gang med å rive veggen lenge før gubben hennes kommer hjem fra jobb i dag. Bind veggen fast til rullestolen og gi bånn gass, så er det problemet løst….

Da har vi bare Kokkejævel igjen. Han forbigår jeg som vanlig i stillhet. Det er best slik.

Nå må jeg stikke, rådhuset og ikke minst politikerne venter. Det første vi skal kaste oss over er den endelige sluttføringen av strukturutvagets innstilling på hvor vi skal ha sykehjem i fremtiden.
Det blir en spennende dag.

 

10 kommentarer
    1. Jeg laget plommekaker og eplekaker i går 😀 Samme oppskrift og bare putte i de fruker en vil liksom 😀 Så da er fryseren fylt opp av fruktige kaker ut over vinteren 😀

    2. Takk for oppdatering om bloggere.
      Jeg skulle ha skrevet om.mine plager, planer, og baking av kaker…men jeg vet ikke om det hjelper å komme opp til blogglisten:)
      Lykke til med møte 🙂

    3. Eg besvimte litt da eg så terrassen til Stine! Det er noe av det råeste eg har sett!
      Utrolig kjekt å følge den husbygginga 😀

      Kos deg !
      Vibbedille 😀

    4. Moro med oppdatering av andre bloggere og mange av dem følger jeg ikke og aner ikke hvem de er. Var i byen i dag, og trasket rundt mens mannen hadde time som varte og rakk. Heldigvis at det var butikker som åpnet klokken 9. Fikk handlet meg en bluse og genser. Moro å kikke litt rundt i byen for det var 2 år siden sist jeg var i sentrum. Smittetrykket er høyt nå. Holder god avstand og håper det går bra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg