Jeg er synsk….

I går spådde jeg at Kokkejævel kom til å ligge på toppen av bloggtopplista i dag, og vet dere hva?  Det gjør han! Jeg må være synsk!  Det kan jeg sikkert leve utrolig fett på, nå på mine eldre dager…

Så hva er det Kokkejævel, klickbitenes konge har funnet på i dag?
Joda, innlegget er søtt nok.  Kjærest skal ha eksamen, og han ønsker henne lykke til.  Pent det. Og jeg vil og ønske Kjærest lykke til!! Det er godt gjort å ta førskolelærer-utdanning samme året som man sørger over et barn som døde.  Du er beintøff!

Kokkejævel er jo som vi alle vet ikke så opptatt av selvrealisering, han er mer opptatt av samrealisering. Av flokken sin.  Men han vet overaskende ikke hvilket tema Kjærest skal ha en ukes eksamen i.   Det finner jeg rart.  Hadde jeg skulle opp i en eksamen som varer en uke til ende hadde mye av min energi og tankevirksomhet dreid seg om dette temaet.  Og da hadde flokken min fått det med seg, selv om flokken min kanskje ikke er så opptatt av samrealisering.

Nå har jeg googlet litt, og jeg vil anta at det er en ukes hjemme-eksamen i fagtemaet “Samfunn, religion, livssyn og etikk”. Det er den eneste eksamen som varer en uke på barnehagelærerutdanningen i Alta så vidt jeg klarer åfinne ut. Hvis jeg har gjettet riktig (eller jeg er jo synsk) så må du virkelig ha lykke til, Kjærest.  Det ser ut til å være en stor eksamen. Krysser fingre og tær.

Jeg skal ikke ha eksamen denne uka,
Neste uka står imidlertid den aller siste kampen om hvorvidt Hønefoss skole må stenge fra høsten av.  Det blir en slags eksamen, i det minste noe jeg må bruke litt tankevirksomhet på denne uka.
Det nærmer seg og årets lønnsoppgjør.  DET blir min eksamen.  Hvis de radiografene jeg representerer er Norges dårligst betalte radiografer også etter dette oppgjøret, ja da tror jeg det er best å overlate ansvaret til noen andre.

Nå skal jeg straks på jobb i hvitt. Gleder meg.  Blodsukkernivået er bra, og jeg er klar for en travel arbeidsdag.

9 kommentarer
    1. Jammen godt å høre at fremtiden er sikret med de synske evnene 😉
      Og eksamen er jeg glad for at jeg slipper unna selv. Det får holde at jeg faktisk klarer meg gjennom de daglige tingene 🙂
      Lønnsoppgjør ja…håper virkelig du får til å vippe det i riktig retning. Det henger ikke på greip at det skal være så store lønnsforskjeller rundt om.
      Ønsker deg masse lykke til med tankevirksomhet og det hele ♥

    2. Foreløpig ikke synsk når det gjelder den fremtidige radiograflønna , ser jeg… 😎
      Jeg skal snart til en igjen, for å sjekke “rikets tilstand”.

    3. Til Kokkejævels forsvar skal det sies at jeg neppe tror min daværende make heller hadde fått med seg hva jeg skulle ha eksamen i til enhver tid, selv om det ikke var noen som helst tvil om at jeg leste til eksamen. Lykke til med lønnsoppgjøret – høres ut som en tøff jobb i vente.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg