Jeg fikk svar….

Jeg hadde jo pådratt meg en kommentar på leserinnlegget mitt i avisen fra en ledende Arbeiderparti politiker.
Mannen er i dag leder av Hovedutvalget for Miljø og Areal og sitter tett på alle utbygginger i kommunen.
Han lurte på om vi hadde tenkt på hvor elevene skulle være mens skolen ble bygget om.
Så jeg svarte han på det. Men utfordret han på hva han ville gjøre med at kapasiteten i dagens og planlagte barneskoler ville være sprengt rundt 2030  og etterlyste hvor han så for seg å bygge den skolen.

Selvsagt fikk jeg svar.
Han ville bygge skolen “der folk bosetter seg” Han sier også ganske arrogant at
Skal ikke mye fantasi til for å forstå at det er bedre økonomi å bygge nytt på jomfruelig tomt, enn å rehabilitere et bygg som Hønefoss skole.
Og lurte på hvorfor ingen diskuterte behovet for ungdomskoler, som han mente var mye større.

Og, selvsagt måtte jeg svare.
Jeg svarer med en rekke spørsmål.
Jeg lurer på hvor barna som skal bo i alle de nye byggene som er planlagt i Hønefoss sentrum, få hundre meter fra den skolen  han vil legge ned ligger i dag.
Hvor i det området han vil bygge en ny skole.
Viser han nok en gang talleksemplene fra kommunens egne beregninger som viser at oppgradering av Hønefoss skole kommer på under halve prisen av prosjektering og bygging av en ny skole.  Vet jeg i grunn snakker for døve ører. Vet at dette er en politiker som aldri kan innrømme at han bør tenke annerledes enn han har gjort.
Til spørsmålet om ungdomsskole, sier jeg at det kan jeg ikke nok om. Men at jeg trodde man hadde kontroll på ungdomsskolesituasjonen, siden man planlegger en oppgradering av den ene ungdomsskolen.  Jeg regner jo med at de da bygger den stor nok.  Og hvis ikke, er det vel han som har sittet tett på prosessen i mange år som må fortelle meg hvorfor man planlegger å bygge en skole som er for liten.

Det er alltid gøy med litt diskusjon

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg