Julefred

1. juledag. Liste seg tidlig opp. Hele huset sover ennå. Litt tid for meg selv. Spise kald ribbe, klementin og colakake. Lar være å skru på radioen. Det sover folk over alt i dette huset, og i dag skal de få sove til de våkner.

Datteren åkner først. Får varm gløgg på sengekanten. Mor-datter-prat. Så kommer Eldste Sønn og Gamle Gubben Grå.  Jeg sa at vi spiser når 4 av 5 har stått opp. Datteren dekker frokostbordet. Vi spiser og koser oss. Så setter jeg på litt oppvask mens Datteren stiller oss spørsmål fra Besservisser.

På ettermiddagen tar ungene og jeg en tur ut til Høvdingen. Godt med en kaffekopp og en prat.  Tre generasjoner samlet også i kveld.

Vel hjemme igjen ble det en matbit før vi spillte en runde Bezzervizzer. Datteren og Yngste Sønn vant, de var på lag.

Kjenner på meg at det blir en tidlig kveld i kveld. En fortsatt God Julefeiring.

 

4 kommentarer
    1. Gratulerer, 14. Plass idag.
      Så koselig start på dagen hos dere. Her lager vi en god frokost ved 10-tida.
      God fortsetning på jula.

      1. Har ikke væt inne og sjekka bloggtopplista ennå, så nå ble jeg gledelig overrasket.
        Jeg har fått i meg to brødskiver med sylte. Mulig det ikke blir felles frokost i dag. Vi får se når folk våkner,

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg