Kjerring-sminke

Etter lørdagsvasken var det på tide å vaske kjerringa, få på seg litt sparkel og maling.  Nå skulle jeg på shopping!

Vel, etter en liten titt i boksen med sminke kom jeg til at her var det meste i samme tilstand som kjerringa selv. Inntørka og gått ut på dato.  Men jeg skal jo på shopping. Mulig på tide å fornye innholdet i boksen litt? Jeg klinte litt av dagkremen jeg fikk av Svigermor til jul i fjor i ansiktet, tok litt sånn hårskum i fjonene på toppen og toppet det hele med litt godlukt. Så var kjerringa klar for å shoppe!

Ja, jeg tok selvsagt på meg klær og. Tror også de fleste av disse klærne er fra Kap-Ahl.

Fordi det er litt overskyet og man ikke automatisk får den helt store vårfølelsen går jeg for et litt høstlig fargepalett. Legg merke til at håndkleet på badet fint matcher out-fitten.

 

14 kommentarer
    1. Jeg har også nesten bare gamle sminkesaker.
      For ikke veldig lenge siden kjøpte jeg meg ny dagkrem og malekost til øyevippene.
      Jeg bruker kun sminke når jeg skal på fest.

    2. Se det ja. Da var du klar for å «gjøre byen utrygg»
      Og så deilig og være ferdig med husvasken på forhånd.
      God helg.

    3. Alltid kjekt å stæsje jeg opp litt – Du har da litt? Men jeg hadde gått en tur på Normal og shoppet ting og tang, får jo en hel pose for nesten ingen kroner…Men ikke alle liker å bruke sminke, vi er forskjellig og sånn er det jo..

    4. Klar for en tur på byen!😊👍🏻
      Hvis ikke sponsorene står i kø nå, så har de ikke skjønt noe som helst.🤗
      Nå har du blogget om det som skal være med i en «ekte» blogg.😊👍🏻

    5. Ikke si det til noen – men jeg eier bare TO sminkesaker….. en mascara og en palett med to øyeskygger…..! De bruker jeg til jul og 17.mai, julebord og en eventuell bursdag i ny og ne……! Håper du hadde en vellykka shopping!

    6. Hvis ikke jeg orker å ta på meg sminke en dag, føler jeg meg trippel grå og syk. I alle fall hver gang jeg ser meg i speilet 😉 Men jeg bruker faktisk primært sminke hver dag, både for å få en godfølelse overfor meg selv når jeg møter meg i speilet, og for å skjule overfor andre at jeg kanskje har en rimelig gusten dag hvis jeg skulle møte på noen. Og de dagene har jeg dessverre alt for ofte. Men jammen varer sminke lenge altså. I årevis, selv om jeg bruker hver dag. Så skrinet ditt var ikke så overraskende 🙂 Det som handles oftest hos meg er mascara. Utenom det kan det gå lang tid før noe blir byttet ut. Da blir det byttet fordi jeg er lei av det, og trenger en forandring 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg