Kveldstanker

Så var kvelden her, og på tide at det kommer litt fra denne kjerringa. Har vært litt stille fra meg i dag.
Men det er bare på blogg det har vært lite aktivitet. Kjerringa har ikke ligget i dvale under pelspleddet. Ikke i dag.

Hundene har fått en litt lengre luftetur. Været har vært ok så med piggsko på var det ingen unnskyldning for å holde seg hjemme.

Det er kommunestyremøte denne uka. Det krever jo litt lesing av sakspapirer og forberedelse av innlegg. Altså ikke blogginnlegg, men innlegg jeg skal holde fra talerstolen i kommunestyresalen. Folk ville bli engstelige hvis jeg holdt meg helt i ro gjennom et helt møte.

Vi har og hatt styremøte i Rødt. Kommunestyresakene ble gått igjennom, i tillegg har vi en del andre ting vi planlegger, og noen møter det må refereres fra. Politikk, det får engasjementet frem når vi møtes.  Fin gjeng og et godt møte.

Jeg har og hatt en samtale med NAV. Man har kommet til at det beste for meg er nok å ha mer fokus på egen helse enn på å komme meg tilbake i arbeid. At selv om jeg ønsker å fremstå som om jeg strutter av energi så er sannheten at helseutfordringene mine påvirker meg mer enn jeg liker å innrømme. Ikke en gang for meg selv.
Jeg tror jeg skal klare å balansere aktivitet og restitusjon på en god måte når jeg kan styre dagene selv. Jeg har jo merket selv at det gjør meg godt. Jeg er mindre sliten og mindre amper. Jeg har og mindre vondt i kroppen.
Kanskje er det ikke så lurt alltid å bare bite tennene å gå på.

Dette er ikke tenkt å være et innlegg om sykdom og helse. Ikke noe syte- klage innlegg. Jeg har akseptert at helsa mi må være første prioritet nå. Ansatt i egen helse er et uttrykk en annen blogger bruker. Der er jeg nå.
Dette er som sagt ikke et innlegg for å klage å syte. Dette har vært en bra dag.

Det som gjør dagen ekstra bra er at jeg hadde en telefonsamtale tidligere i dag som fikk det til å boble av latter og glede i denne kjerringa. Noe som har med bloggen å gjøre.
Som det het i gode gamle blogg-dager da de rosa regjerte. Noe utrolig spennende som jeg nesten ikke kan vente med å dele med dere lesere, men som enn så lenge er super-hemmelig. 
Så følg med på denne bloggen fremover. Det er her det skjer.

 

 

 

6 kommentarer
      1. Nei, jeg har lært det på den harde måten. At det ikke alltid er bare å bite tennene sammen, krumme nakken og gå på.
        Ja, det er godt når Nav lytter og ser deg som individ, selv om jeg nok ikke helt passer inn i boksene deres.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg