Lite med roser….

I likhet med kjendisfesten da Stordalen åpnet nytt hotell var jeg heller ikke invitert på premierefesten til Paradise Hotell, eller PH som Isabell Raad sier.

Ikke kom Gamle Gubben Grå hjem med roser til meg heller. Riktignok hadde han av uviss grunn kjøpt et par potter med påskeliljer. Kanskje han lengter like mye etter vår som jeg, kanskje han vet at jeg liker å ha påskeliljer på bordet på trammen ved disse tider. Jeg så han hadde feid vekk de 30 cm med nysnø som lå der. Vel det har kommet nye cm med snø i natt og det låver fortsatt ned så enn så lenge får blomstene stå på bordet i gangen.

Så hva brukte så jeg gårsdagen til?

Det var lønningsdag så jeg unnet meg en kaffe latte på kuben. Gikk litt og tittet i butikkene, men fikk raskt såpass vondt i ryggen at det var bedre å finne seg et kafe-bord og studere folkelivet.

Etterpå skulle jeg i møte i Hovedutvalget. Vi skulle møtes på Rådhuset å gå til Matchbox, som er et aktiviseringstilbud for ungdom som går på sosialhjelp for å forsøke å få dem ut i arbeid eller skole. Det ble en vond gåtur. Ryggen skrek for hvert skritt, og jeg klarte ikke å holde følge med de andre. Det stresser meg, og da kaver jeg meg opp. Blodpumpa går i 100, og jeg blir andpusten og enda mer stressa. Glatt føre gjorde det hele ikke lettere. Jeg er jo så redd for å skli og ramle. Ligge der midt på brua med knekt lårhals mens et helt hovedutvalg halte og dro i meg. Jo takk, jeg kan tenke meg andre måter å skape overskrifter på.

Vel, SV s representant, en flott gentleman med opphav i Iran, ventet på meg. Og de andre ventet utenfor lokalet. Jeg fikk igjen pusten før vi gikk inn.

Interessant prosjekt som kunne vise til resultater selv om det ikke er så lenge siden det startet opp. Flott med opplegg som gir ungdommen troen på seg selv og hjelper de å sette realistiske mål.

Tilbake til Rådhuset satt jeg på med en av de andre i utvalget som hadde tatt bil og møtt oss hos Matschbox. Så slapp jeg både å hefte de andre og pese som en blåhval på land.  Det ordinære møtet gikk greit uten de helt store sakene. Men jeg må jo alltid skape litt underholdning. Denne gangen helt ufrivillig.  Jeg klarte nemlig å sitte i stykker den ene stolen i Formannsskspssalen. Heldigvis etter at TV overføringa var skrudd av og det ordinære møtet var over. Snakk om å ha politisk tyngde, eller var det noe med den blåhvalen?

Var innom Plantasjen å kjøpte ved i stedet for vårblomster. Snøen laver ned og det er kaldt og lite som minner om vår.

Hjemme ble det sen middag.Gamle Gubben Grå tryllet frem laks med brokkoli-ris. Han hadde og kjøpt billetter til oss for Valgkamp Kick-off på torsdag. For ja, jeg må betale 160 kroner for å få lov å stå der og prate politikk. Hyggelig at Gamle Gubben Grå vil være med. Betyr utrolig mye for meg å ha han i salen.

Jeg burde arbeide med innlegget mitt til kick-offen, men jeg var alt for trøtt til å finne de riktige formuleringene. 4 minutter går fort når en har mye en skulle ha sagt.

 

1 kommentar
    1. Hm..høljregnet stoppet for en time siden. Null snø, kun plask. Nå er det sol her. 😁 For å trøste bittelitt: Det er småguffent på temperaturen. Svigersønn og datter skulle også kjøpe mer ved.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg