Loppefunn

Da forsøker jeg en gang til å skrive innlegg om funnene jeg gjorde på loppemarked på lørdag. Jeg aner ikke hva som skjedde med det forrige. Jeg trykket “Publiser”, og borte var det. Ikke i søppel. ikke i kladd og ikke noe sted jeg kan se.

Jeg kjøpte 6 slike asjetter som den dere ser på bildet. De betalte jeg 50 kroner for.
Står ikke helt til været i dag, men det kommer en ny vår og en ny sommer. Kanskje gjør det godt med en slik sommerlig frokost-asjett når vinteren er på sitt mørkeste og snøen laver ned og. Ja jeg vet, i dag er jeg ikke akkurat positivt innstilt til været.

Disse 6 eksemplarene av heftet Ringerike har jeg fortalt om i innlegget Kanskje er jeg kongelig…. Masse godt lesestoff. Alle er fra 1960-tallet.

Mens vi er i det historiske hjørnet. Jeg kjøpte også dette heftet. Det ble utgitt i 1945 og inneholder avisutklipp fra norske aviser under andre verdenskrig. Man ser godt av utklippene når nazistene tok kontrollen over norsk presse. Ikke minst i hvordan krigens gang ute i verden skildres, og hvordan norske motstandsfolk ble henrettet for å motarbeide okkupasjonsmakten.

For disse 5 Ringerike-heftene og dette heftet fra 1945 ga jeg 70 kroner. 10 kroner for hvert hefte. Det mener jeg er et røverkjøp.

Så kjøpte jeg en rund, heklet duk til det runde bordet i stua. Den har jeg ikke tatt bildet av. Vil først ha fått ryddet bordet for stabelen med uleste bøker for Gamle Gubben Grå som ligger der. Jeg tror duken kommer best til sin rett hvis jeg viser den på bordet den skal få plassen sin i høst sammen med lys og blomster i høstens farger.
Det får bli et eget innlegg når jeg får ordnet det.
Duken ga jeg 30 kroner for. Ingen upris for en stor heklet duk.

Så til stakitt-gjerdet som vi kjøpte. Det skal brukes til å stenge trappa ned fra terrassen så vi kan ha terrassedøra oppe på varme sommerdager uten å ha hundene i bånd.
Vi har ikke montert det ennå, bare satt det opp for å sjekke om det var stort nok, og hvordan det ble.  Tror det blir bra, jeg.
Pris 100,- kr.

Hagemøblene vi kjøpte var denne kurv-sofaen. Den trenger litt fiksing. Blant annet nederst på det ene benet, men var stødig og sitte i og knaket ikke da Gamle Gubben Grå og jeg prøvesatt den mens vi drakk kaffe der oppe på loppemarkedet.
Om den skal erstatte kurvstolene på trammen eller pallesofaen på terrassen har jeg ikke helt bestemt meg for, men tror det blir på trammen den får plassen sin. Kurvstolene på trammen er slitne, og har helt klart sett sine beste dager for lenge siden. (Men akk så gode å sitte i…)

Sammen med kurvsofaen kjøpte vi en kurvstol. Den trenger en omgang med ny spraymaling, muligens av en litt mer værbestandig type enn de som har eid den før oss.
For hagemøblene betalte jeg 100 kroner.

Jeg brukte litt penger på dette loppemarkedet, men nå er jeg lovet korpsmusikk på 17. mai. Det er viktig, og viktig å støtte opp om fritidsaktiviteter for barn og unge.

 

8 kommentarer
    1. De asjettene var ordentlig fine! Kunne gjerne hatt samme sort. Og de terrassemøblene er nok gode å sitte i med puter, trenger seg bare en ordentlig vask . Men dere lagrer de ikke inne om vinteren , eller dekker over de?

    2. Herlig, dette var mye fint! Så moro å finne så mye man kunne ha nytte av! Artig med hefter og asjettene var flotte og fargerik!e Stoler og grind – topp! Bare til å vaske og style med puter nå! På sofa og stol!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg