Lørdag ettermiddag.

Drømmehuset er sånn noenlunde i vater.  Gamle Gubben Grå har reist for å ta lørdagshandelen. Jeg fant frem lesebrillene og tok en ny bok ned fra stabelen med uleste bøker på hjørnebordet. Slik kan man jo og benytte en lørdagsettermiddag.

Anne Holt. Jeg har lest mange av hennes bøker. Husker både Blind gudinne, Løvens gap, Men Culpa, Død joker..  men så var det en del år hvor jeg leste utrolig få bøker.

Coveret lover en Hanne Wilhelmsen bok. Jeg tenker etter, men er nok litt rusten på Wilhelmsen sitt univers. Kommer sikkert raskt inn i det igjen. Anne Holt er ikke forfatteren med de mest kompliserte historiene.

Bakteppe for romanen er en pandemi. Jeg sukker litt lavt,ikke akkurat originalt i året 2021. Men jeg vil underholdes. Jeg trenger ikke være så kritisk.

11 kommentarer
    1. Det er tre Wilhelmsen bøker etter at hovedpersonen ble skutt og lam. «Offline,» « I Støv og aske,» og så den du sitter med nå.. 🙂 Bra alle tre. God helg!

    2. Jeg er akkurat ferdig med det ellevte manus.
      En spesiell krimbok som har holdt meg våken mange nattetimer.

    3. I den syvende boka «Sannheten bortenfor.» Sjekket – og ser at boken «1222» også er en bok der Wilhelmsen sitter i rullestol…
      Selv er jeg helt inne i norsk litteraturverden fra rundt 1920 og framover til vår tid. Biografien om Andre Bjerke, og Tore Rems to bøker om Jens Bjørneboe.. Anbefalles veldig! (Men så er jeg også mer enn gjennomsnittet glad i historie, og da særlig innen filosofi og litteratur.) Sånn jeg «kjenner deg, tror jeg du vil finne dem interessante.
      Ha en fin adventstid!

      1. Må kanskje ned på biblioteket (vi har et eget biblioteket kjelleren) og sjekke hva vi har av Anne Holt.
        Ja jeg liker biografier og historie. Men såer det denne stabelen på hjørnebordet… Teller og pr nå ligger det 35 bøker der…

    4. Også (AT jeg kunne glemme!!) boka om Bjørg Vik og den om Marie Takvam.
      «Bjørg Viks vei» og «Min mor, Marie Takvam.»
      Nå skal jeg gi meg… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg