Lørdag i heimen..

God morgen og god pinse! Topplista er i orden igjen og jeg kan på ny starte dagen med å skrive om mat.  Det er lørdag, så kanskje lokker en kaffe-latte i det fjerne.
Jeg starter dagen med et arkivbilde av nettopp kaffe-latte og litt mat. Middagen i går var grei nok spagetti med tomatsaus og bacon. Ikke det mest spennende.

I likhet med Allan kunne jeg godt tenke meg flere sponsorer. Men i motsetning til Allan gjør jeg ikke hva som helst for penger. Jeg må ha tro på produktet jeg skal reklamere for. Derfor har jeg og sagt nei til samarbeid. Jeg mener hvis denne kjerringa plutselig skulle begynne å reklamere for Høyre eller kostprodukter som gjør deg brun, slank og vakker ville jeg slite litt med troverdigheten.
Å reklamere for kaffe-latte, derimot skulle jeg klare helt utmerket og med høy troverdighet. Et firma som klargjør plassen der det forhåpentligvis i løpet av sommeren kan bli satt opp et drivhus og. Det hadde vært noe.
Eksempelet tas fordi å få klar den plassen er øverste punktet på arbeidslisten min i dag.
Altså ligger det en jordhaug og en del grastorv og sikkert noe mer jobb jeg ikke skjønner meg på mellom meg og lørdagens kopp med kaffe-latte på torget.

I tillegg er det pinseaften, kaffe-sjappa stenger tidlig så jeg har ikke all verdens tid på å løse utfordringen med jordhaug og drivhus-plass skal det bli kaffe på meg. Det står jo mer på den lista og. Likevel tar jeg meg tid til å klikke meg gjennom resten av topplista mens jeg koser meg med dagens første tekopp og frokost. Det er pinse, det er fri. Det betyr mer for meg med en rolig morgenstund med bloggen enn å få den kaffekoppen.

Og når jeg klikker meg oppover bloggtopplista finner jeg ut at noen  ikke har noe mer fornuftig å ta seg til enn å sitte å dryppe malingsprikker på gråstein. Jeg ser at vedkommende ønsker seg flere steiner til prosjektet. Det ligger en jordhaug her med mange steiner i. Du kan godt komme å forsyne deg, hvis du tar med deg resten av jordhaugen og.

Når jeg tenker meg om “reklamerer” jeg både titt og ofte for andre blogger. Kanskje jeg skulle begynne å fakturere alle bloggene jeg omtaler? Det ville gi meg litt økt inntekt, og jeg er ikke tvil om at omtalen min fører til flere klikk for enkelte.

Ser at mange er opptatt av at de nærmest må rømme heimen sin for å finne ro og fred i sjela. Mulig de da bor på feil sted? Jeg klarer utmerket godt å finne ro i sjela i kurvstolen på trammen. Der har jeg tenkt å tilbringe kveldene i pinsen. Forhåpentligvis ikke droneovervåket etter dette og dette innlegget. 

Den lykke du søker bak blånede fjell,
kan hende du alltid har eiet den selv.
Du må ikke ile i hvileløs ring,
men lær deg og elske de nære ting.

Hvis jeg ikke klarte å finne ro i sjela hjemme, ja da ville jeg funnet meg et nytt hjem.

Sukk, noen er ikke ferdig med 17-Mai feiringa ennå. Vi andre har kommet til pinse.

Litt utilsiktet humor inne på bloggen til Mamma på hjul. For hva dukker opp etter at Vivian har fortalt at hun har klaget til viltnemda på hjorten i hagen uten å få svar? Jo en reklameannonse for Knivsmed Strømeng med relieffet av en hjort! (Eller antakelig rien) Der har du løsningen, Vivian!

Så kan du jo bare følge Toms eksempel etterpå og lage kjøttboller etterpå. Hjort? Nei de har vi ikke sett kan du svare viltnemda når de kommer for å se etter dyra….

13 kommentarer
    1. Artig med drivhus, det ønsker jeg meg også. Jeg samlet vinduer for noen år tilbake, men kom aldri så langt at det var noe drivhus og nå står alle vinduer grodde over med gress! Huff…Vet du jeg er så ikke teknisk, jeg skjønner svært lite av dette blogg verden, men prøver å finne ut av det. Jeg vet ikke hvordan du ser hvor mange har sett på bloggen din eller noe. Men artig du stiger oppover listen om det har stor betydning for deg! Det betyr at folk liker det du har å si og det kan ikke være dumt! Siden jeg syns det er nok å finne ut hvordan bloggen fungere, så syns jeg reklamering høres kjempe skummelt, men kanskje ikke for ei som deg som har drevet med dette en stund! Og kaffe er aldri dumt å reklamere for, eller kaffe latte for den saks skyld! Jeg blir aldri så voksen at jeg drikke svart kaffe…æsj….må ha litt melk/fløte og en liten sukker bit så jeg ikke blir så sur…hehehe…just kidding, jeg er sjelden sur! Ha en fortreffelig dag!

      1. Jeg har hatt et “samarbeid” en gang. Jeg skrev innlegg om robottstøvsuger, og fikk “Late Brit” i lønn for strevet.
        Tallet som står bak bloggen min på lista på blogg.no er antall sidevisninger siste døgn.
        Jeg blir ikke rik av blogg, Er jeg heldig nå for tiden tjener jeg 15 kroner på en god dag ved at folk klokker seg inn og leser. Så skal det bli penger av det trenger jeg “sponsorer”:
        Nå er ikke målet mitt å tjene penger på blogg. Jeg blogger fordi jeg liker å formidle tankene mine.
        Derfor kan jeg i motsetning til Allan ikke reklamere for hva som helst. Jeg har sagt nei til et par produkter. Jeg må ha tro på det jeg skriver om.

    2. Du kommer til å bli veldig glad for drivhuset, – tomater og annet blir klart til høsting lenge før da. Lykke til med oppsettingen, – ta litt hver dag så er det på plass.😀👍

      1. Det med å ta litt “hver dag” har GGG holdt på med de tre siste åra…. Eller litt hvert år da….
        Nå har jeg kontaktet Kirkens Bymisjon så får vi se om vi får litt fortgang i sakene.

    3. Lykkes til med drivhuset, det skal opp i løpet av sommeren. Skriv lapper over hele heimen.
      Det har tatt nok tid inne i garasjen..
      Lykke til med jakt etter det svarte gullet (kaffen)..!

      1. Jeg har hatt en alvorsprat med GGG nå. Hva skal til for å realisere drivhuset.
        Vi har kommet til at vi trenger hjelp for å klargjøre plassen slik at vi får et bra resultat og drivhuset ikke ramler ned i første vindkast. Så nå har jeg sendt mail til vaktmesterlaget til Kirkens Bymisjon og hørt om de kan være interessert i jobben.
        Det er en start.

    4. Sikkert gøy med drivhus. 🙂 Angående den topplisten, jeg sendt flere klager. Først pga feil i sidevisninger, og etterpå når den sto fast i flere dager. Rart de bruker SÅ lang tid 😛

    5. Home is where your heart is! Jeg elsker også å være hjemme. Jeg er te menneske og jeg synes det er bra en erstatning for kaffe som jeg ikke tåler.
      Jeg elsker planter, men ikke å holde på med det selv for jeg har ikke helsa lenger til å luke ugress og har ikke grønne fingre.
      Lykke til med kaffekosen og hagearbeid:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg