Mere slang

Dagen går mot kveld, og jeg kjenner at det er godt. Når jeg først detter ned ved tastatur og PC i det det begynner å bli mørkt utenfor vinduene i Drømmehuset vet jeg at jeg har brukt dagen godt.

Jeg har gått tre turer med hundene. To her oppe i Hundremeterskogen og en litt lenger.  Vi kom inn fra den litt lengre turen for under en halvtime siden. Så nå regner jeg med at de er godt fornøyde og ikke skal ut mer i kveld. Det er greit, for jeg har heller ingen planer om å bevege meg så mye mer.

Mellom turene med hundene har jeg deltatt på et møte på teams.  Vi driver og finner ut hvem som skal stå på lista til Rødt Buskerud ved stortingsvalget neste år.

Så bar det ut til min barndoms dal. Jeg skulle gjøre noen ærend for Høvdingen.
Da hører det med å ta seg tid til en kaffekopp og litt skravling.
Lånte med meg ei bok om Hønefoss sin historie fra 1814 til 1914. Den ble utgitt i 1915, men trykket opp på nytt i 2011.

Jeg mener den som skal være med og styre byen og kommunen bør kjenne litt til byens historie.  Da tror jeg jeg kan lære mye av denne boken.
Det første jeg har tenkt å lese meg litt mer opp på er Hattemakerkrigen.  Jeg tror det er greit å kjenne litt til den historien nå som Fremskrittspartiet har blitt kommunens største parti. Jeg tror både Hattemakeren og kammeratene hans fort ville ha noe å si om det hvis de hadde levd i dag.

Siden jeg var på de kanter benyttet jeg meg av muligheten for å gå på litt “slang” igjen. Siste rest av epler jeg hadde hjemme gikk med i rognebærgeleen jeg lagde på fredag.
Så da ble det med både epler og plommer hjem. Plommekake står på programmet. Jeg orker ikke begynne å bake nå, men i morgen er atter en dag. Hvis jeg da holder meg mer hjemme og ikke farter så mye rundt er det håp om at det både kan bli plommekake og mer til av hjemmelagde godsaker.  Nå er i det minste alle ingrediensene i hus.

 

4 kommentarer
    1. Så bra – da kan du lage masse herlig bakst og sånt i morgen…Best å gjøre slikt på formiddagen synes jeg..
      Ikke styre på kveldstid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg