Mere sutring.

På onsdag, for tre dager siden vandret jeg på bar mark nede i Vestfold. Gamle Gubben Grå og jeg hadde reist dit for å finne våren.  Vestfold viste seg kanskje ikke fra sin beste side. Det var verken blå himmel eller tegn til sol. Det var både tåke og regn. Men det var vår.

I går dristet jeg meg for første gang siden november å gå luftetur med hunder her oppe uten piggsko. Jeg hadde et lite håp om at våren var på vei her og. Om det fremdeles var nok av snø på plen var veiene begynt å bli bare.

I dag var det på med piggsko igjen. Og selv om jeg trodde jeg hadde tatt mine siste bilder av snø denne sesongen syntes jeg dette innlegget trengte dagferske bilder. Skal man få medynk må man bevise hvor ille man har det. (Min form for veneflon-bilde..)

Det var ikke bare piggsko som måtte på før jeg gikk ut. Også den tykke parkassen ble tatt på  Den med sånn stor hette med fuskepels. Det må til når vind og snø pisker mot deg. Jeg så ut som om jeg skulle gå på ski til Nordpolen, selv om jeg bare skulle gå en liten runde med hundene.

Snart skal jeg ut å kjøre. Må til byen å handle litt til helga. Ja og ta en kopp kaffe-latte. Jeg er ferdig med husarbeidet og fortjener belønning. Det er og en markering mot folkemordene som foregår på Gaza som jeg har tenkt å få med meg. Må bare grave frem bilen først.

Snø, sludd og regn gir ikke ideelle kjøreforhold. Leser i lokalavisa at brannvesenet har kjørt av veien på vei til en ulykke. Hva en stakkar kjerring slal trosse av farer og utfordringer for å få kaffe-latte og delta på en markering mot folkemord. Samtidig føles det litt feil å tenke; Forferdelig med folkemord i Gaza, men lite jeg får gjort med det. Det snør…

Gamle Gubben Grå kan jeg ikke regne med som sjåfør. Han forsvant akkurat nå sammen med Yngste Sønn. De skulle sørge for at Høvdingen har ved lett tilgjengelig så han kan fortsette fyringssesongen en stund til. Det ser ut som det kan være behov for det

Skal slutte å sutre nå. Muligens jeg kommer sterkere tilbake senere i dag. Dette været fortjener skikkelig klaging og sutring.

6 kommentarer

Siste innlegg