Min opptreden…

Første utfordring var å komme seg opp på scenen.  De hadde laget et platå, på ca 50 cm uten trappetrinn.  Jeg så han Kjell hadde problemer da han skulle entre scenen. Jeg burde ha brukt  pausa til litt rekognisering, men neida. Vel, med en hjelpende hånd fra programlederen kom jeg meg opp. Det var litt dumt at jeg måtte sette såpass tyngde på kneet, for det fikk seg en smell og har vært vondt siden..

Oppe i flomlyset fikk jeg da holdt innlegget mitt. Jeg tok utgangspunkt i en av initiativtakernes annonser av arrangementet og satte i gang:

 

“Var det egentlig lurt av Rødt å droppe ideen om væpna revolusjon?” spurte Terje Andersen på sin humoristiske måte da han reklamerte for dette arrangementet. Vet du Terje, noen ganger er også jeg i tvil om det.

 

For vi hadde trengt en solid gruppe fra Rødt i kommunestyret allerede før valget.
Vi hadde trengt en solid gruppe fra Rødt på møtet i april når skjebnen til Hønefoss skole skal opp til ny behandling.
En stor og sterk gruppe fra Rødt  som hadde vært med og sikret flertall for å bevare og videreutvikle Hønefoss skole.
Dette er ikke valgkampflesk . Rødt har sloss mot samtlige skolenedleggelser fra 2004 og til i dag.

 

Byplan skal bankes gjennom 5.september, 4 dager før valget.

Vi i Rødt ønsker oss en byplan som tar mer hensyn ti linnbyggerne enn til utbyggerne.

Vi i Rødt ønsker å ta vare på Hønefoss sin historie og Hønefoss sin sjel.
Vi i Rødt ønsker å bevare småbypreget.
Vi i Rødt ønsker ikke høyhus, vi har programfestet maks 6 etasjer .
Hønefoss sky-line blir liksom litt “Harry”?
DET er en forskjell på New York og Hønefoss,

 

I valgkampen kommer representanter fra Flertallskammeratene til å advare velgerne mot å stemme på Rødt.
De kommer til å hevde at det å stemme på Rødt er den sikreste veien tilbake til Robek

Med den investeringsiver og med de låneopptakene flertallskammeratene og Rådmann    har trumfet gjennom den siste fireårsperioden er det bare et tidspørsmål om når vi er tilbake i Robek uavhengig av hvem som styrer.
Høsten 2018 oversteg lånegjelden nivået på driftsbudsjettet.
Det burde fått noen og en hver av blårussen på borgerlig side til å reagere.
Men nikkedukkene fra de borgerlige partiene Arbeiderpartiet, Kristelig Folkeparti, Venstre og Høyre følger blindt Rådmannens anbefalinger.

 

Dette så vi senest i kommunestyret sist torsdag.
Da  Arbeiderpartiet Arbeiderpartiet var mer opptatt av å ivareta interessene til det Hongkong eide selskapet Kryptovault enn  å ivareta helsa til innbyggerne på Follum og Rabba.

 

Kryptomining og datalagring er ikke satsingsområde for Rødt
Ringerike trenger flere arbeidsplasser.

Rødt ønsker en aktiv grønn industri- og næringspolitikk

Rødt ser på industripolitikken som en viktig del av klima- og miljøarbeidet.
Rødt mener at videreforedling av naturressurser  bør skje lokalt.
Rødt mener at i skogskommunen Ringerike bør treforedlingsindustri være et satsingsområde kommunen bør legge til rette for, blant annet med subsidiering av strøm.
Det er så mye mer jeg skulle ha nevnt Ting som er viktige for oss i Rødt.
Leksefri skole,
Nok varme hender i eldreomsorg.
Bevar Hønefoss Sykehjem
Ingen privatisering av sentrale velferdstjenester.

Nei til krigsindustri og lyttepost på Eggemoen….

 

Rødt har droppet ideen om væpna revolusjon.
Demokratiet er vårt middel og ordet er vårt våpen.
Ønsker du deg politikere med klar tale, egne meninger og et bankende hjerte for Ringerike stemmer du Rødt.

 

Jeg ble litt nervøs. Jeg mistet tråden et par ganger og ble litt forstyrret av noen kommentarer fra Høyre fløy. Og selv om jeg visste at innlegget mitt varte i 3 minutter og 38 sekunder når jeg øvde hjemme, rakk jeg ikke hele innlegget før jeg ble stoppet etter de 4 tilmålte minuttene.

Måtte be om en hjelpende hånd av han Kjell, ordføreren, for å komme meg ned fra podiet. Snakk om liksom å få bevist egen skrøpelighet.

Selvsagt var det tommel opp og rosende ord fra kameratene i Rødt da jeg kom ned i kroken vår. Det er slik man gjør.

En så jeg hadde bygd opp innlegget mitt bra. Det var en konstruktiv tilbakemelding.

Gamle Gubben Grå var fornøyd etterpå. Han er ikke typen som skamroser meg, men han sa at Ordføreren hadde gitt meg tommel opp et par ganger.

Mitt politiske forbilde sendte mail i dag.

Men jeg må berømme deg for dine 4 min:

du tok skikkelig offensivt luven av ev kritikere, med åpning om væpna revolusjon, skikkelig satte halen på grisen – uten å være ufin!

Så all ære for oppvisningen -det var kveldens beste innlegg!!! (kanskje ikke helt habil, men bra uansett…)

 

Hvis man MÅ kritisere noe, så ble du så ivrig at du svelget enkelte ord….!

Men fortsett med å bli ivrig og entusiastisk!

Også en konstruktiv tilbakemelding, om ikke helt objektiv. Og han har rett. Jeg svelget sikkert ordene. Jeg var for ivrig og litt nervøs.

Gir meg selv bestått.

Nå må jeg stresse litt. Får helgegjest  om ett par timer og huset trenger litt styling.  Har brukt dagen til å sove, totalt utlada.

 

4 kommentarer
    1. Det var jo bra, dette da. Digger pistolen, jeg også….minnes da jeg var barn og rett som det var lekte cowboy og indianer med en 3 år yngre guttunge i nabolaget. Ikke politisk korrekt lek i dag..”pang, pang, du er død”. Han hadde både indianerfjær, pil og bue, og cowboyhatt og belte med pistol, og problemer med å finne noen som gadd leke nettopp cowboy og indianer med ham. Det var nok mest jenter i nabolaget. Jeg forbarmet meg..hehe. Da er vi nok sterkt skadet, begge to da, pga den slags skrekkelig lek.

      Så er jeg stadig veldig rolig ang Rødt..ikke min kommune, ikke min kommunes problemer heller, så jeg krysser gjerne fingre og tær for deg og partiet ditt der 😇. Her er det nok helt andre ting. Dyre ting, å jada…

      Det podiet var litt tabbe med et sånt trinn! Stengt for eventuelle deltakere i rullestol? Det kunne jo dukke opp en…inkludert deg om du får flere vondter…
      Riktig god helg!

    2. Deilig å kunne klappe seg selv på skulderen etter sånne ting. Du har vært flink. Og når man er nervøs , så er det så godt etterpå å vite at man har gjort det man kan 🙂 og at folk var fornøyde 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg