Ny dag truer….

Tidlig morgen på Vågård.  Bildet er tatt på hytta vår i Valdres en dag i sommer.  Charlie Chihuahua.  Kokkejævel starter dagen mellom fire og halv fem.  Det er ikke morgen, det er natt – og den verste tiden på natta husker jeg fra nattevaktene mine.  Jeg venter helt til halv seks før vekkerklokka drar meg ut fra drømmeland.. I det siste har jeg begynt å våkne før klokka oftere og oftere.  Jeg begynner å bli gammel.  Jeg står opp så alt for tidlig for å være sikker på å få opp Yngste Sønn i tide til å rekke jobb.  Og for å planlegge dagen, noen ganger rekker jeg også å skrive et blogginnlegg – ikke alltid. Jeg liker tidlige morgenstunder hvor bare jeg og Kjøteren er oppe, men de behøvde ikke starte SÅ tidlig.  Kjøteren er knapt våken han og. Men hva gjør man ikke for disse barna – selv når de er voksne og klarer seg selv.

Noen ringte Kokkejævel i går og tilbød seg å betale bryllupsreisen deres.  Han og Kjærest skal gifte seg i september. Ingen ringte meg og tilbød noe som helst. Nå tar jeg riktignok sjelden telefonen fra ukjente nummer, men de eneste som ringte var “Nei til atomvåpen” (Sjekker i ettertid) Kan ikke helt se for meg hva de kunne ha tenkt å sponse meg med. En butten?

Straks jobb. Skal jobbe i hvitt. Den delen av jobben jeg er så glad i, men og den delen av jobben jeg er delvis sykemeldt fra. Har ikke så mye overskudd til å holde høyt tempo i produksjon flere dager på rad. Pleier egentlig å miste overskuddet sånn ca en time før arbeidsdagen er over. Siste timen går på bare viljen.

Etter jobb skal jeg egentlig stresse til Oslo og delta på gruppemøte i Rødt Viken. Møte for de som skal inn i fylkesrådet og oss varaene. Viktig møte. Får håpe arbeidsdagen blir så overkommelig at jeg har overskudd til det

Avslutningsvis vil jeg takke for at dere leser meg. Å se lesertall på rundt 1.000 klikk i døgnet er helt fantastisk. Hvis noen ville sponse sølvbryllupsreise eller noe annet gøy eller åpne noen spennende dører for meg sier jeg ikke nei. Ikke Gamle Gubben Grå heller.

Gjør dagen din god.

12 kommentarer
    1. God morgen! Det er forskjell på Per og Pål her i bloggverden…..Ingen ringer meg heller! 🙂 Ingen sponsing, ingen middager, ingen gaver. Det er vel som jobb generelt. De på toppen får! Vi andre skal lissom være fornøyd med å ha en jobb..

    2. Det er godt å komme seg opp om morgenen, nyte stillheten og så får man liksom mer ut av dagen synes jeg. Ulempen er at jeg blir tidlig trøtt om kvelden. Jeg var i Oslo på lørdag, – gikk langs Akerselva fra Nydalen og til Grünerløkka. En utrolig fin tur med bl.a. innlagt stopp i Hønse-Lovisas hus, loppemarked på Sagene skole og en tur til Telthusbakken ved Gamle Aker kirke.

      1. Har gått mye langs Akerselva fra Nydalen og nedover. Svigermor bor i nærheten. Fint der. Hørtes ut som en hyggelig dag i Oslo.

    3. Du har ikke vurdert å bytte navn til “Kjerringjævel”? Og få tatt bilde (billigst om GubbenGrå gjør det, litt vanskelig med selfie da..) der du står med 2 kjevler i kryss ? Eller 2 crocs eller noe sånt? Bare ser det for meg liksom! Jeg liker veldig godt å følge med på dine “betraktninger”!

      1. Nix, jeg var Kjerringtanker lenge før Kokkejævel starta å blogge Men mulig jeg må ta et sprekere bilde. Skal fundere litt over den ideen…

    4. For en fantastisk blogg! Her er det både morsomme, sarkastiske og alvorlige spark hit og dit. Jeg merker meg adressen, og du har nok fått en ny tilhenger! 🙂

    5. Altså! Jeg har lest bloggen din daglig siden Asbjørn anbefalte deg i et innlegg. Klikker meg inn flere ganger for å sjekke om det er kommet nye innlegg, livredd for å gå glipp av noe
      Hva med å lage en facebookside som Kokkejævel har, og promotere bloggen der. Den bør oppdages av flere og det er lettere å klikke på en deleknapp der, og lettere å få med seg innlegg som dukker opp i newsfeeden på facebook 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg