Revurderer Dubai

I dag snør det – igjen. Store, tunge snøfiller daler mot bakken og legger seg på plen, tram, gårdsplass. Alle steder det er fullt av snø fra før.

Jeg vaset gjennom snømassene i sted og luftet hundene. Charlie Chihuahua måtte nærmest svømme gjennom snøen. Vi traff på Sirius og eier, og slo av en liten prat. Jeg påpeker snømengden, og at det er nok nå. Ingen ting slår det å snakke om været når det kommer til small-talk.

Da sier den godmodige naboen med sin karakteristiske nordlandsdislekt. “Det er spådd 30 cm til i neste uke.”  Den nyheten fikk det nesten til å klikke for meg. Og jeg vurderte nok en gang om jeg skulle stikke av til Dubai.  Nordlendingen tok det med friskt mot, jeg hørte latteren hans langt bortover gangveien

 

 

 

8 kommentarer
    1. Her er det ferdigmåka, det som kommer ned. Det regner og regner, blåser og er skikkelig guffent, jeg har migrene igjen og gumler Paracet for å holde ut.
      Det er flere bloggere med snøbilder, ser jeg. Underholdende. 😎

    2. belønningen etter denne snørike vinteren må bli tidenes varme solrike sommer :=) har vært i Dubai eg,ville ikke reist til det landet uten reiseleder,er for mange strenge regler der :=) men varmt og godt ingen tvil om det

    3. Fint bilde av Veme kirke, og den er ekstra fin med flombelysning.
      Det er sein påske i år og da pleier det å bli sein vår, selv om det så lovende ut ei stund!

      1. Det ble en utrolig fin sommer i fjor, og da lå snøen her nesten til 1,mai…
        Men du har jo startet sommeren og for lengst tatt årets første bad..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg