Sexy and cool

Jeg har fått med meg at det skal være en sånn derre halv-kongelig fest borte i Ålesund i dag med temaet “Sexy and cool”.  Jeg er ikke bedt, heldigvis. For hva skulle denne kjerringa hatt på seg for å bli sexy? Og hvordan kler en seg hvis en skal være “cool”? Eller aller helst begge ting på en gang?

Temafester kan være gøy det. Fin måte for å riste folk sammen, bli litt bedre kjent på en uhøytidelig måte. Gjelder sikkert og for deltids-kongelige og deres venner og familie øgså.

Men så var det valg av tema da. “Sexy and cool”. Jeg, ei voksen kjerring på godt over 50 rister litt oppgitt på hodet. Hadde det vært en fest for unge mennesker i 20-30 åra så hadde jeg ikke reagert, men bruden er 52 år og brudgommen blir 50 senere i år. De er liksom over den første ungdom. Ja den andre og, så det er sagt.

Jeg sier ikke at folk i 50 åra ikke kan være sexye og coole. Jeg sier bare at det er en hårfin balansegang mellom det å fremstå som sexy og det å fremstå som vulgær. Og at den balansegangen blir vanskeligere jo flere grevinneheng, måner, hengebuker og andre aldersforandringer du pådrar deg.

En ting til. Bruden har voksne barn og tantebarn på sånn rundt 20 år. De skal sikkert være med på festen. Ja ikke Marius da. Han er visstnok på et bryllup i Italia i stedet for å delta på bryllupet til bonus-tanta, selv om han vel har vist at han kan fremstå som cool på noen bilder i Bild.

Hvor kult er det for Leah Isadora og Ingrid Aleksandra å se foreldregenerasjonen fjase rundt og forsøke å se coole og sexy ut? Vil ikke det fort oppleves som megateit og kleint. (Aner ikke hvilke uttrykk de unge bruker, disse er sikkert avleggs og teite.)

Og Martha Louise. Vi snakker ikke om hvilken som helst 52, snart 53 år gammel dame. Vi snakker om et medlem av kongefamilien. Nummer fire i arverekka til tronen. Er det virkelig sexy & cool hun ønsker å fremstå som når hun skal være midtside-kjerring i det internasjonale magasinet Hello? (Tiden som midtside-pike pleier å være et tilbakelagt stadium når man har passert 50.)

Jada. Jeg vet. 50 er det nye 30. Dagens 50 åringer er langt mer spreke og ungdommelige enn det tidligere tiders folk var når de var i 50-åra. Så antakelig er det bare jeg som er litt sliten, gammel og sær når jeg ikke har noe behov for å fremstå som sexy og cool utenfor Drømmehuset fire vegger. Hva som foregår innenfor de veggene på den sexye fronten ser jeg på som en privatsak jeg ikke føler for å brette ut på blogg eller i internasjonale ukeblader.

Martha Louise, Durek og alle de prominente gjestene kan være så coole og sexye de ønsker der borte i Ålesund. Jeg trives godt som ei usexy kjerring på Ringerike. Så får andre avgjøre hvem av oss som er kulest.

 

14 kommentarer
    1. Ser du tar seieren noe på forskudd. Årets mote/skjønnhetsblogger 2033 er vel ikke kåret riktig ennå?
      Men selvsagt uforståelig at du ikke er bedt. Du er i det minste cool.

      1. Jo årets mote/skjønnhetsblogger 2023 var jo i fjor – og jeg er klar får å ta seieren på forskudd nå i 2024 ja, som seg hør og bør en prominent toppblogger og skjønnhetsblogger og alt det derre der:)

    2. Nå fikk jeg meg en god latter. Veldig artig innlegg. Glad for ikke å være invitert jeg også, for å være cool og sexy når en har passert 70 vil jeg si er enda verre og vanskelige enn å være i 50-åra, slik som du er😂

    3. Godt skrivi – smiler med hele meg! Har vært innom det samme….. de er jo lissom for gamle…. og ja, det bare MÅ jo være kleint for den yngre garde??

    4. Artig innlegg og man fikk masse tanker!
      Hadde vært gøy å delta, det skal jeg være ærlig på!
      Men jeg deltok her nå på din blogg og prøvde å finne klær både for deg og meg!

    5. Jeg tenker at sexy&cool kan være så mangt og kommer an på øyet som ser. Märta og jeg f eks har helt klart ulike preferanser der. Selv om vi har årgang rett etter hverandre. Og alder…jeg synes å huske at Sean Connery var rimelig sexy til han var langt opp i 80-åra😂😂😂🙈🙈🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg