Slutte å blogge

Er det ikke litt ironisk at det som er mest Hot på bloggtoppen for tiden er å slutte å blogge?
For Ida Wulff på andreplass har sluttet å blogge, eller i det minste ikke blogget på 10 dager, Stina skriver at det blogginnlegget som brakte henne til den 3. plassen hun har i dag er  hennes siste blogginnlegg og Kokkejævel som ligger på første plass kunngjorde allerede på mandag at han skal gi seg som toppblogger. ,

Jeg tror på Stina.  Hun skal som så mang andre influensere over på Instagram.  Det er vel der fortjenesten ligger nå.
At Kokkejævel fordufter fra bloggtoppen slik han ønsker har jeg derimot mindre tro på.  I det minste ikke så lenge han kommer med to innlegg om dagen slik han gjorde i går.

Egentlig synes jeg litt synd på Kokkejævel i dag.  Han har jo i følge eget utsagn sluttet å være toppblogger fordi han ønsker å unngå slike kjerringer som meg som setter fokus på hva han skriver med et kritisk blikk.
Men hva skjer? De andre toppbloggerne svikter totalt.  En blogger ikke, en har et innlegg for å si at hun slutter å blogge og en Andrea Sveinsdottir deler rabattkode fra Nelly. (Alle som har fulgt denne bloggen en stund vet at det er noe av de mest provoserende blogginnleggene jeg ser.)
Så plutselig blir en fyr som blogger om hvitløksmør noe av det mest interessante på bloggtoppen.
Hvitløksmør!!!!!
Jeg mener, går det ikke an å gi meg noe mer spennende enn hvitløksmør å blogge om??!!

To ting vil jeg påpeke før jeg forlater Kokkejævel-temaet i dag. Beklager, men det er på sin plass.

For det første, jeg tok feil!
Jeg trodde at det at han meddelte at han  ville abdisere skulle føre til at antall sidevisninger økte. Det gjorde de ikke. Han ha rundt 3.000 færre sidevisninger på tirsdag enn på mandag.

For det andre.
Jeg tror Kokkejævel har begynt å forstå at den der greia med å kreve 2 kroner av leserne sine hver gang de bruker en av oppskriftene hans har begynt å miste effekten sin.  Folk flest begynner å se at dette er en sleip måte å spille på folks dårlige samvittighet. Kanskje flere har tatt det regnestykket jeg tok i går.

Hvis alle som klikker seg inn på sidene til Kokkejævel vippser de 2 kronene ville han i går ha tjent 59.000 kroner.
Jeg tror ikke alle viposer, men om bare 10% gjør det så utgjør det 5.900 kr om dagen eller 177.000 kroner i måneden. Altså en årslønn på over 2 millioner bare i vippsalmisser.
Er ikke det å berike seg på andres dårlige samvittighet?

Nei, han har selvsagt ikke sluttet å tigge om de to kronene.  Han vil skvise sitronen så lenge han kan.
Men nå har han innført årsabonnementsordning!  Hvis du vippser han 100,- kroner kan du fritt benytte deg av de oppskriftene han publiserer på bloggen i et helt år!

Det er nesten så jeg dunker hodet hardt i tastaturet og bedre blir det ikke når jeg ser kommentarfeltet fylles opp med kommentarer om at folk har vippsa 100 kroner.  Jeg antar at det er langt flere som har vippsa den hundrelappen enn de som skryter av hvor lettlurte de er i kommentarfeltet.

Tar vi regnestykket ovenfor til grunn og regner med at 10 % av Kokkjævels lesere vippser den hundrelappen så flaksa det inn 260.000 kroner på kontoen til Kokkejævel AS i går.
Jeg holdt på å si at Kokkejævel ler hele veien til banken, men han trenger jo ikke ta turen til banken, pengene strømmet jo rett inn på konto.

Jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen; Som kremmer er han et unikum. Han kan kunsten å lage gull av gråstein.
Nå får vi håpe at de som har vipsa  disse hundrelappene faktisk får valuta for pengene, at det faktisk kommer 49 oppskrifter til i løpet av året.

 

Sorry, det ble litt mye Kokkejævel i dag og. Men hadde han droppa den hundrelappen og kun holdt seg til hvitløkssmøret hadde jeg ikke hatt stort å si.  For lage mat det tror jeg han kan.

Kokkejævel, Ida Wulff, Stina (selv  NRK Buskerud nevnte på morgensendinga at Stina gir seg som blogger.) og Andrea Sveinsdottir er jeg ferdig med å kommentere. Da er det bare bloggeren på plass nummer fem igjen. Mamma på hjul!!!!
Alltid koselig når bloggere jeg følger uansett hvor på lista de er dukker opp på topp fem.

Mamma på hjul sitt siste innlegg er en takketale til Vibbedille som har sendt pakke. En nydelig regnbue med to små skyer har dumpa ned i postkassa til Mamma på hjul.
Bloggverden handler om så mye godhet og varme, jeg blir rørt av hvor mange snille folk det finnes der ute.

Om jeg skal slutte å blogge? Langt der i fra.!  Jeg er jo på 11. plass i dag, og hvis alleandre bloggere gir seg med å blogge må jeg jo komme på toppen av lista til slutt?

Hva jeg tar med meg fra toppbloggerne i dag? Vel jeg tenkte jeg skulle dele Gamle Gubben Grås egen oppskrift på Hvitløksmør….

 

 

30 kommentarer
    1. hi hi ,jammen får du sagt det,jeg er innom kokkens blogg fra tid til annen men kunne ikke tenkt meg å vipse penger for å bruke en oppskrift,noe annet om han hadde en rein salgside der en måtte kjøpe oppskriften om en ville ha tilgang til oppskriften :=) ,men tenker eg holder meg til mine vante oppskrifter eg :=)

    2. 😅 Elsker bloggen din, et festlig innslag i hverdagen, så ikke slutt nei! 😊 Tror nok bare de yngste bloggerne slutter. Virker litt sånn iallefall. Alle har jo gitt seg nå.

    3. Hei! Dette er vel å koke suppe på spiker!?? Han har sagt at han fremdeles vil legge ut matoppskrifter, bare ikke blogge om alt mulig annet.
      Når det gjelder penger så må du ha et utrolig nedlatende syn på andres evne til å tenke over selv hva de velger å bruke pengene sine på. Du skriver at folk lar seg «lure». Mener du virkelig at folk ikke er i stand til å tenke selv?? At du er en slags mamma som ser med bekymring på det folk ikke forstår selv? Jeg har ikke vippsa ei krone, men har respekt for andres evne til å tenke og velge å gjøre det selv. Og det du syns er unødvendig bruk av penger, skal vel ikke definere hva som er fornuftig bruk av andres penger? Hva med det rasende innlegget Vibbedille hadde for en stund siden? Der hun screenshotta og la ut bilde av noen av mld til dem som ville ha garn GRATIS? Videre oier hun seg over alle menneskene som skal ha alt GRATIS i dag?
      Jeg trodde rødt sto for samhold og medmenneskelighet. Denne intense hetsinga av en annen blogger representerer ikke omtanke og vennlighet overfor andre mennesker, men heller en nedlatende «besserwisser» holdning til han og dem som selv velger å betale for oppskriftene hans.

      1. Mulig det er å koke suppe på en spiker.
        Jeg tror alle som vippser de to kronene eller den hundrelappen har råd til det.
        Samtidig tror jeg ikke alle ser at to kroner her og hundre kroner der blir ganske mange penger inn på en konto. For meg kan folk selvsagt gjøre hva de vil med sine egne penger, men likevel må jeg ha lov å påpeke at jeg mener det er sleipt.
        Hvis alle for lengst har tatt det regnestykket er det jo ingen grunn for deg til å hisse deg opp.
        Hvis du hadde lest Vibbedille sitt innlegg hadde du sett at det hun hisset seg opp over var at ikke folk leste mer enn ordet GRATIS før de skrev JA TAKK.
        De fleste av oss bloggere liker at folk leser det vi skriver

        1. Og der Rødt står for er et samfunn med små eller ingen forskjeller. Vi er i mot enhver form for utbytting og utnytting, og arbeider for å avdekke hvordan kapitalkreftene utnytter folk til egen berikelse.

      2. Siden du nå nevner meg, syns eg du virkelig skal sjekke fakta først på hvorfor det innlegget ble skrevet. Eg har aldri tatt betalt for garn på noen måten, garnet var gratis det, men kanskje du var en av de som følte deg truffet? Mye mulig siden du tydeligvis har misforstått…Les en gang til 🙂

        Vibbedille 🙂

    4. Utrolig hva som kan gjøres for og få mer penger i kassa. Er dette lov? Blir jo reklame som skal merkes? Oppskrifter finner man andre plasser, og man lider ikke nød for å si det sånn.
      Flott plassering på deg i dag, og enda godt at du ikke skal slutte.

    5. Det med å be folk gi noen kroner for å bruke oppskrifter er ikke et nytt fenomen. Mat fra bunnen har gjort det i lang tid på nettsiden sin. Tenker at det er jo på sett og vis dette de lever av. Å så får hver enkelt velge om man vil vippse. Selv tenker jeg at jeg eventuelt skal kjøpe kokeboka hvis oppskriftene frister. Utover det velger jeg meg gratise oppskrifter på nett.

    6. Det med å slutte å blogge, eller lage overskrifter om at man skal, har vært populært helt fra jeg startet å blogge i 2012. 😀 Det trekker lesere det, og masse kommentarer. NEI, ikke slutt osv. Så det er ikke noe nytt. Noen slutter, andre bare sier det 😀 Når det gjelder de oppskriftene, jeg blåser i om han holder på med det og om folk vil gi han penger. Det jeg lurer på er NÅR er det man skal vippse? Er det for å lese bloggen? Eller er det kun når man tar i bruk oppskriftene og lager maten ut i fra de oppskriftene? 😀 Jeg lager jo ikke mat, så bruker ikke oppskrifter heller. Men det kan være jeg har SETT innom bloggen… Hva da? 😮 Ha en fin dag!

      1. Jeg har aldri sett noen matbloggere kreve/be om penger for oppskrifter de legger ut. Jeg har heller aldri sett trusler om forbannelser og elendighet i generasjoner bli truet med om det ikke blir vippset. Vi snakker TRUSLER, og rart ingen har reagert noe særlig over alvorligheten i dette.
        En annen ting er om den samme kokken melder Vippsinntektene inn til Skatt? Det er snakk om røslige summer. Noen bør muligens tipse skattemyndighetene, sånn for ordens skyld? Men, kokken er vel ei ærlig sjel.

    7. Gratulerer med plasseringa i dag:) Du flytter stadig oppover. Ser ut som tittelen” slutte å blogge” trekker oppmerksomheten.
      Du er som sagt flink med ord. Gir ros når det er på sin plass og gir kritikk hvis du ser noe som du ikke er enig i.
      Så får vi bare ta en dag om gangen:)

    8. Hei. Ida Wulf ligger på sykehuset og har født sitt barn for tidlig grunnet komplikasjoner. Hun måtte bli satt i gang😊

    9. Smør smør og atter smør.
      Betal 2 kroner, så kan du med god samvittighet blande rødvin og smør! Hohoho!

    10. Den mannen er kreativ! Jeg sier det igjen, det å ha en vanlig jobb i dag lønner seg ikke! 15.000 spenn tjener jeg på å kjøre på jobb 5 dager i uka. Hver eneste uke. Hver eneste måned. 5 uker ferie er det jeg har!!!

    11. Har tenkt det samme selv om denne type inntekt. Synes det begynner å bli litt smakløst og noe “utnyttende”. Hadde virkelig sympati første gangen han ydmykt ba privatpersoner om støtte til å få bedriften sin til å gå rundt midt i den første krisen av mange. Mener jeg overførte kr. 300,- I tillegg ble det også senere startet en innsamling til han, som ikke han startet men heller ikke motsatte seg -noe jeg faktisk da tenker at han burde gjort da det begynte å bli litt for dumt. Kanskje han heller nå skulle tilbudt sine oppskrifter som en koselig hilsen tilbake til alle som åpnet sine pengebøker den gang da, mange privatpersoner som også må jobbe uken rundt for å få ting til å gå rundt.
      Huff, dette ble litt surmaget, men godfølelsen er blitt byttet ut med en dårlig magefølelse.

    12. Da den følelsesladde bloggposten til Kokken ble publisert, ganske direkte adressert og med de påfølgende kommentarer kom dette meg i hu;

      – I find it disturbing that we were taught to fear the witches and not those who burned them alive.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg