Sofaen fanger.

Til min store overraskelse oppdager jeg at jeg er på 12. plass på bloggtopplista i dag. Nok en plass opp. Denne uka leverer! Fortsetter det slik så er jeg på plass nummer 7 på søndag og på toppen neste søndag. Jeg satser på det. 2023 skal jo bli mitt år, ikke sant?

Men da kan jeg nok ikke tilbringe dagene slik som i går. For da var det litt gel mye sofa på meg.  Det er som Monica skriver best å sette i gang med det en skal ga gjort før sofaen tar deg. Ramler du først ned i den så er løpet kjørt. Det var nettopp det som skjedde i går.  Jeg ventet på en telefon som først kom klokka 15.30. Da er veien til sofaen kort. Etter 15.30 er klokka så mye at det ikke er noen vits å komme i gang.

Sånn kan man ikke tenke hvis man driver egen bedrift. Strikkekjerring prøvde seg på en liten ferie. Da dalte den ene bestillinga på overnatting etter den andre inn og det var bare å sette snuten hjemover og begynne med matlaging og brødbaking. Ingen unnskyldning om å være fanget av sofaen der i gården.

Jeg overlot matlagingen til Gamle Gubben Grå og forble på sofaen i går. Det ble spaghetti med kjøttboller. Tror ikke han sjekka noen ukemenyer for å komme opp med det.

De borte i Mexico har nok og hatt en lat dag i går. De har i det minste ikke kommet med noe nytt.

Doc og Dask mener at det er bedre for ryggen å sløve i godstolen enn i sofaen. Mulig jeg skal prøve det i dag, men egentlig har jeg tenkt å være litt mer aktiv I dag. Da er det sikkert lurt å styre unna både sofa og godstol.

Trenger ikke noen lavkarbo ukemeny selv om det er jeg som skal lage middag i dag. Det blir pitabrød med falafel, søtpotet, og tzatziki.

Vibbedille har vært på tur på Solastranda. Det ser flott ut. Vi har ei strand her som jeg liker å gå tur på.  Det hadde vært fint med en tur dit i dag, og været ser perfekt ut for en slik tur, men jeg har andre planer. Først skal jeg noen ærend for Høvdingen og en tur ut til min barndoms dal. I ettermiddag er det årsmøte i Rødt Rigerike. Med andre ord en aktiv dag.

Blomster, bursdag og den samme gamle kløfta. Det går fort mot toppen i dag. Og helt på topp er det  pitabrød. Det lover bra, for vi skal og ha pitabrød til middag I dag. Kanskje når jeg bloggtoppen allerede i morgen?

 

 

 

6 kommentarer
    1. Her blir potetgrateng med krydret pølse. Litt grønnsaker i. Lettvint og greit for oss to her hjemme. Pitabrød middagen høres nydelig ut. Del oppskrift og vips ligger du på toppen.

    2. Var stille på deg i går, trodde du kommet deg opp av sofa jeg og dratt på tur… men henger etter med å lese jeg..
      Så har lest baklengs nå. Så jeg henger med………

    3. De fleste kjenner seg nok igjen med å synes at sofaen er et veldig fint sted å være.🤗
      Men for lenge er jo ikke det beste.
      Min sofa er lite slitt, av naturlige årsaker.🙈
      Men jeg har en plan om at jeg skal gjøre et forsøk på å se om den er slitesterk etter hvert.🤔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg