Sommerkveld

Etter noen dager med grått og vått vær var sommeren tilbake i dag. Himmelen var blå i ettermiddag og sola varmet. Så jeg tok med meg boka jeg leser i og litt rødt i glasset og satte meg ut på terrassen. Jeg hører folk snakker om at det snart er høst, men vi er fremdeles i juli og jeg har tenkt å nyte sommeren i minst en måned til. August kan være fin, med sommerkvelder hvor man kan sitte ute lenge etter at tussmørke har senket seg. Fremdeles er det juli i noen dager til.

Gamle Gubben Grå kommer ut til meg med dagens dessert. Ja vi har dessert på en helt vanlig torsdag. Langt fra hver torsdag, det kan gå uker og kanskje måneder mellom hver gang vi har dessert, men i dag er det dessert. Tilslørte multepiker het hvis retten. Hentet fra julinummeret til Lev Landlig.

Jeg vet han har “jukset”. Han fant ikke en eneste multer da han var på multetur i går. Disse er fra fryseren. Plukket på Vikerfjell i fjor sommer. Men det smakte godt. Og ja, det er han som plukket mesteparten av multene vi fant i fjor.

Jeg føler meg heldig her jeg sitter. Livet er bra!

17 kommentarer

Siste innlegg