Stille morgenstund……

Det er tidlig søndag morgen.  Klokka har så vidt passert 6.  Det er fremdeles mørkt ute.  Hele huset sover.
Tekoppen begynner å bli kald. Det er en time siden jeg satt meg ned med en nytrukket krus med te og radioen på i bakgrunnen.

Gamle folk våkner så tidlig, har jeg alltid hørt. Så da er jeg vel blitt ei gammel kjerring.
For det er ingen god grunn til at jeg sitter her grytidlig søndag morgen. Ingen jobb eller avtaler som venter.
Det var bare alle vondtene som gjorde at jeg ikke fikk sove. Fant ingen god stilling. Kroppen var stiv og vond. Godt å lea litt på seg.

Har sovet lenge.
Ble stuptrøtt tidlig i går kveld, og krøp til køys før klokka var 21.
Legge seg før 21 en lørdagskveld.  Jeg begynner virkelig å bli ei gammel kjerring.
Da jeg sto opp litt over 5 hadde jeg sovet i 8 timer.  Bare så vidt vært våken et par ganger.
Føler meg uthvilt.

Skal nyte roenmens natten langsomt blir dag.
Fylle kruset med varm te.   Smøre meg en blings med kaviar.
Lese alle lørdagsavisene jeg ikke fikk lest i går. Aftenposten, VG og Dagbladet med sine helgemagasiner.
Bla i aviser av ektepapir.
Lese de lange gode artiklene, og ikke bare overskriftene.
Ikke stresse, ikke mase på noen , ikke se på klokka

Fin start på dagen.
Deilig søndag

1 kommentar
    1. Oppe tidlig har jeg alltid vært, en sjelden gang kan jeg sove litt lenger, til kl 0930 kanskje, men stort sett oppe tidlig om det er uke eller helg. Lag en fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg