Tett program – og selger hyllevarmere

Reklame | Emp, Gina trikot, Footway, Boonprix

Det går opp og ned her i livet. I går var jeg på 85. plass, i dag var jeg ramla ned på 98. plass.  Men Sophie Elise, hun troner fremdeles på toppen.

Sophie Elise snakker om hvordan det er å slippe noe stort, som denne serien sin “Sophie Elise tester Norge”: at hun har høye skuldre og sjekker innboksen litt vel ofte for å se hva folk mener,
Litt som å drive innspurten av en valgkamp.  Når et leserinnlegg har stått på trykk, og man sjekker kommentarfeltene.  Samtidig er man utrolig opptatt av hva valgresultatet blir, i det minste når valget er så  spennende som på Ringerike i disse dager,
Sophie Elise skriver at hun er flink til å skru av når hun ikke er på opptak.  Det er ikke jeg.  Jeg tenker politikk nesten 24/7 for tiden, og jeg elsker det! Men klarer å tenke på andre ting og da. Driver ikke valgkamp når jeg arbeider i hvitt. Ikke på vaktrommet heller, hvis ingen legger opp til det.

Sophie Elise forsøker å få til et samarbeid med en bokhandlerkjede, og drømmer om å få sin egen bokklubb slik som Oprah.  Det er synt med drømmer, jenta mi. Jeg kunne og tenkt meg en avtale med en bokhandlerkjede.  Kunne gjøre mye rart jeg for å få lett tilgang til billige eller gratis bøker.  Har vært lesehest siden jeg knekte lesekoden som 5 åring. Skikkelig bokorm. Haugen med uleste bøker er for tiden litt høy, men jeg klarte å lese to bøker i løpet av sommeren.  Nå som høstmørke kommer, og valgkampen snart er over er det vel mulig å få gjort noe med det.

Sophie Elise skal som kjent gjøre gjesterommet om til et meditasjonsrom/ yogarom. Og i den forbindelse selger hun inventaret på gjesterommet på Finn.no.  Jeg mediterer helt greit under pelspleddet på sofaen, men jeg ryddet litt i noen skap og skuffer her om dagen.  Har utrolig mange hyllevarmere. Ting som står der år etter år og aldri blir brukt.  Så i går la jeg ut noen av disse hyllevarmerne på en lokal salgsside på Fb.  Vips så hadde en karaffel og en Schlemmer-topf skiftet eier og jeg var 200 kroner rikere.  Karaffelen kjøpte Gamle Gubben Grå og jeg på Hadeland Glassverk den første jula vi var sammen.  Vi hadde hjemmelaget kirsebærlikør på den til jul noen år, men nå har den stått urørt i skapet i mange år.  Jeg har vannkaraffel og noen enkle vinkarafler og denne er litt for tung og massiv i min smak nå.
Schlemmer-topfen, du vet slik leiregryte. har stått ubrukt i originalemballasjen siden jeg fikk den i julegave for over 20år siden.  Det var en stor type og tok opp mye plass.  Kjekt å bli kvitt den.
Jeg bruker Finn og salgsgrupper aktivt både til kjøp og salg.  Utrolig kjekt hvis man tenker både miljø og økonomi.

Jawbreaker//Gina Tricot//Playboy//Genser

Jeg søkte litt på nett etter litt nytt nå som høsten kommer.   Var ikke denne jakka fin!  Den kommer helt opp i størrelse 4XL. Mon tro om det er stort nok for ei kjerring i min størrelse. Buksa synes jeg og var utrolig tøff, selv om den nok hadde vært enda tøffere hvis jeg gikk inn og ikke ut der jeg har livet.  Elsker slike store strikkegenser med deilig hals. Har noen, men får aldri nok.  Og var ikke disse skoene lekre? Fikk lyst til bare å stikke bena i den og vandre ut i byen.

 

2 kommentarer
    1. Skoene og klærne var lekre, men ikke for meg…
      Jeg har også vært flink å bruke finn det siste året. Bevares så mye jeg har fått gitt bort eller solgt! For bare noen dager siden var det noen virkelige engler her og hentet rundt 1000 bøker , av helt ulikt sortiment. Fy søren hvor glad jeg var! Og hun som hentet var helt lykkelig. Alle bøkene kommer av opprydding i barndomshjemmet jeg nå har kjøpt. Det er sunt og godt med opprydding!

      1. Å bruke Finn eller lignende sider er jo gjerne en vinn, vinn situasjon. De som kjøper blir glade, og de som blir kvitt blir glade

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg