Tid for rekreasjon.

Det var en koselig dag med storfamilien i går. Jeg virkelig koste meg.  Det håper jeg de andre gjorde og. Drømmehuset var virkelig fylt med liv.  Etter at gjestene dro ville Datteren ha “Familie-Quiz”, altså at vi har en quiz-master som stiller spørsmål til de andre. Jeg elsker det!!!  Vel, vi ble sittende til knapt en hjerne fungerte. Klokka var 2 før Yngste Sønn kjørte søsknene hjem, og vi kunne krype til køys.
Nesten irriterende å våkne igjen allerede klokka 5.30.  Jeg tusla opp klokka 6.  Godt med litt alenetid akkurat nå, og skal jeg holde til midnatt og det nye året må det nok bli en strekk på sofaen.

Det blir en stille nyttårsfeiring her i Drømmehuset. Kanskje kommer Datteren.  Yngste Sønn skal vel og være hjemme, tror jeg.  Vi skal kose oss maks her hjemme. Lage noe god mat, og siden jeg var suppekoker i går, så kan Gamle Gubben Grå få styre på kjøkkenet i dag. Tipper det blir noe med hvitløk. Helt greit det. Tror jeg trenger litt slik mat nå.  Gleder meg til det. Etter to dager med selskaper trenger jeg å ha en litt rolig dag.  Charlie Chihuahua er ikke blant de hendene som reagerer mest på fyrverkeri, heldigvis.
Det er godt. Han ble litt stresset i går da det plutselig dukket opp en  ukjent hund og fire små mennesker her.  Ja, relativt mange store og, men de er ikke like skumle for den tøffeste chihuahuaen i hele kvartalet. (I egne øyne)

Hva vi skal spise er jeg usikker på. Får samrå med Gamle Gubben Grå når han våkner. Det blir nok ikke på en god stund ennå. Klokka er bare litt over 7.  Behøver ikke tyde stjernene eller lese horoskop for å anta at det er lenge før han står opp.  Det har vært to sene kvelder og koselige, men litt stressende dager. Det er nok ikke bare jeg som kjenner det.

I dag skal jeg virkelig lade batteriene. Kanskje får jeg tid til å pleie bloggen litt mer oppmerksomhet enn de siste dagene.  Ennå er det mørkt ute, Litt spent på hvor glatt det er ute.  Det er blitt varmegrader her og. Men hvis det ikke er for glatt burde det være en fin dag værmessig for en litt lengre tur med Charlie Chihuahua. Tror egentlig både han og jeg hadde trengt det.

Vanligvis shiner vi huset på lørdager, og når vi er ferdige med det blir det kaffe-latte.  Nå shinet vi huset i går før gjestene kom, så hvis vi bare får ryddet det siste etter gjestene, sånn stoler og bord og slikt, tror jeg ikke vi trenger å ta den helt store innsatsen i går. Vi har kostet opp etter at det ble litt rosiner og kakesmuler på gulvet i går. Tror nok garantert det blir en latte på meg i løpet av dagen.  Men først, frokost. Og så muligens litt sløving på sofaen.

 

 

 

 

 

 

15 kommentarer

Siste innlegg