Trappa i skogen

Vil du være med på tur? Gamle Gubben Grå hadde vært en snartur ute etter avisen da jeg sto klar ved døra når han kom inn. Til min overraskelse sa han Ja uten å nevne at han ikke hadde spist frokost ennå. Regner det? var mitt neste spørsmål. Gamle Gubben Grå bekreftet det. Regn eller ikke regn hadde ikke noe å si om det ble tur eller ikke. Jeg spurte for å finne ut om jeg trengte soft- shell jakka eller kunne gå kun i strikkejakke. At det regnet var en sannhet med modifikasjoner. Da jeg kom ut fant jeg fort ut at det ikke regnet men sluddet.  Fremdeles ikke til hinder for tur.

Vi dro ikke så langt. Kjørte fem minutter, kanskje ti. Så parkerte vi og gikk innover en bomvei langs elva mellom Begnamoen og Hen. Flott vei å gå med hunder. Fant fort ut at de virkelig hadde hugget mye løvtrær og kratt siden vi gikk der i høst. Var nesten blitt for nakent etter min smak.

Da vi hadde gått et stykke pekte jeg inn i skogen og sa til Gamle Gubben Grå Der er trappa di. Da vi gikk her i høst oppdaget Gamle Gubben Grå ei trapp inne i krattskogen. Nå som mange av trærne var borte var den lettere å få øye på.  Se på bildet øverst, så ser du den du og.

Denne gangen måtte trappa undersøkes nøyere. Nå var det jo lett å komme frem til den. I det minste lettere. Et slikt fotomotiv går en ikke bare forbi.

En flott mosegrodd betongtrapp midt inne i skogen uten noe bygning i nærheten. Slik pirrer min nysgjerrighet. Jeg har googlet litt, men ikke blitt noe klokere.  Trappa ligger litt vest for elva ved Svinefoss. Skal nok finne ut av det.

 

 

 

17 kommentarer

Siste innlegg