Savnet dere meg i går?

Savnet dere livstegn fra meg i går?
Vel, det var en av disse dagene hvor bloggen bare ble nedprioritert.
Jeg sto opp 5.30.  Hoppet i dusjen etter å ha pakket inn gipsen med glad-pack.
Og ja, jeg begynte på et blogginnlegg en gang mellom halv sju og sju. Men det var ennå ikke ferdig da klokka var 7.30.  Ta litt tid å dukke inn i Baneheia-saken. Og det var det temaet jeg plukket ut fra bunnbloggerne i går.

7.30 måtte jeg ut døra for jeg skulle delta på et digitalt møte klokka 8.  Av rent logistikkmessige hensyn var det best å ta det møtet fra tillitsvalgtkontoret.
Ting går litt senere med rullator, og det var litt mye jeg måtte huske på å få med meg før jeg hinket meg ut døra.  Så jeg logget meg på litt for seint.  Men seint men godt er det noe som heter.

Det var tre digitale møter på rad og rekke før jeg måtte logge meg av og komme meg bort til Røntgenavdelingen i en annen korridor på sykehuset. Det var tid for kontroll av ankelbruddet.  Ville jeg bli kvitt gipsen? Har bruddet grodd slik det skal?

Gipsen ble tatt av, røntgenbildene ble tatt av en god kollega og så var det inn til legen for å få dommen.
Legen var fornøyd.!!!
Jeg slapp ny gips!!!!

Fikk på litt støtte som kan tas av og på med borrelås som jeg skal bruke når jeg går så lenge det fremdeles er vondt, og ikke belaste maks riktig ennå.  Belaste til smertegrense, er det vel det heter.
Dere kan to det var ei dame som lettet tok med seg rullatoren og strenet ut fa ortopedisk poliklinikk.
Jeg var så glad at jeg formelig svevde!

Jeg svingte innom kiosken og bevilget meg ei pølse i brød til frokost.  Klokka var blitt 12, og det var tid for neste digitale møte.  Så veien gikk tilbake til kontoret og logget meg på PCn igjen

Møtet var ferdig rundt klokka 13.  Svarte ut noen mail og ble ganske i rute med tillitsvalgtarbeidet.
Avtalen var at Gamle Gubben Grå skulle hente meg klokka 13.30.

Gamle Gubben Grå var på plass da jeg kom ut fra sykehuset til avtalt tid.
Veien gikk raskt videre til Klækken Hotell.  Det var tid for Kommunestyremøte klokka 14.

Det var ikke de helt store sakene som skulle opp til behandling.  Og jeg var sikkert reneste møteplageren med mine tre turer på talerstolen.

En tur for å spørre om noe til en som orienterte om et vei-kyss som skulle bygges om, og om Fylkeskommunen og staten var enige om at kostnadene skulle deles på tre. Altså at Fylkeskommunen og Staten ville være md å betale hver sin tredjedel av kostnadene til dette krysset.  Det har vært litt uenighet om det.
Den uenigheten var fremdeles der….

Min andre tur på talerstolen var etter et foredrag, en orientering om hvordan Kommunalsjefen for Helse Omsorg og Velferd  og administrasjonen så for seg at de fremtidige tjenestene skulle organiseres.
Jeg ble litt provosert fordi hun la frem som om det allerede var bestemt at Frivillige organisasjoner skulle overta flere av kommunenes oppgaver og at sykehjem og andre enheter skulle sentraliseres og slås sammen. Beslutninger om slike grep skal tas er det politikerne og ikke administrasjonen som tar. Jeg så på flere av hennes uttalelser som forsøk på å styre politikernes holdninger før sakene kommer på sakskartet neste møte og ut over høsten.

Og så måtte jeg påpeke at hun omtalte de som mottar kommunale tjenester som “kunder”.  Innen helse og omsorg er brukere og pasienter, ikke kunder.

Min tredje tur til talerstolen omhandlet og Helse og Omsorg.
Vi åpner snart et nytt omsorgsenter.  Innlegget mitt var et forsøk på å få kommunestyrets medlemmer til å forstå forskjellen på omsorgsbolig med bemanning og sykehjem. Blant annet at ved å definere omsorgsplasser som sykehjem følge det noen lovpålagte ting som må være på plass,  at omsorgsboliger ikke har et lovpålagt krav for hva de skal inneholde – og at de heller ikke per definisjon er institusjoner.

Rødt hadde et forslag til vedtak som ville gjøre at det nye omsorgssenteret ble et sykehjem, ikke bare til å begynne med – men også på lang sikt.
Vi i Rødt fikk ikke flertall for forslaget vårt. Vi fikk 6 stemmer, men det kommer en ny sak om temaet med mer økonomisk grunnlagsmateriell. Da har sikkert det jeg sier sunket litt bedre inn. Jeg tror Rådmannen og administrasjonen i grunn er enig med meg, så om vi ikke vant slaget denne gangen, skal vi vinne krigen.

Møtet sluttet tidlig til å være kommunestyremøte.  Allerede klokka 19.30 kunne Gamle Gubben Grå hente meg.
Da jeg kom hjem var det bare en ting som sto i hodet mitt, det var å få beinet opp, få av støtteskinna og bare slappe av.
Ja, og snakke engasjert på innpust og utpust til Gamle Gubben Grå. Et typisk tegn på at denne kjerringa er sliten.

Blogging ble prioritert vekk.
Men i dag er jeg tilbake.

17 kommentarer
    1. Ja du var savnet i går. Ble litt bekymret for om ikke det vare helt bra med foten din. Kan forstå at bloggen blir ned prioritert med en sånn timeplan.
      Godt at alt er iorden og foten er nesten helt bra. Du må bare være litt forsiktig nå.
      Nyt dagen og kos deg masse i dag

    2. Fint du er tilbake. Men på en annen side er det bra at du har travle dager og dermed får stoff til gode innlegg . Ha en strålende helg.

    3. Så flott at legen var fornøyd, og at du beinet blir så likt originalt som mulig! 😀 Alltid spennende med brudd og om alt gror som det skal. Ha en flott fredag! 🙂

    4. Så bra i hvertfall at hodet ditt fungerer kjempebra. Jeg ble svimmel bare å lese på alle møtene du har vært innom. Ja, ja. Det var vel noe galt med hjernen min for tiden:)

    5. Så deilig at du har fått av gipsen for godt, det er jo et stort fremskritt. Du skal se at du i løpet av sommeren kan gjøre som Ingebrikt Danvik sang (bittelitt omskrevet) : – Hit eit steg og dit eit steg. dansar eg fram på skogsbilveg. Nå kan heile verda sjå, kjolen min har marihøne på. 😄
      Tett arbeidsprogram du hadde i går. Der andre ville ha dratt hjem, tatt en kopp kaffe og fortsatt vært 100% sykemeldt, tar du en godt og vel 5 timers-økt i kommunestyremøte! Det står det respekt av.

      1. Ja jeg håper å danse av sted på skogsbilveg om ikke alt for lenge.
        Og kommunestyre er jo gøy. Jeg har vært 70% sykemeldt de siste to ukene. Litt må jeg jo drive med.

    6. Mister nesten pusten av å henge med deg gjennom dagen.
      Men det beste var at du fikk av gipsen og at alt ser bra ut.

    7. Så bra å høre at ankelen ser bra ut, og at du kunne fjerne gipsen.
      Jeg lurte på hvor du var i går skjønner du siden det ikke kom noen innlegg fra deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg