Tur-utfordring

Jeg trenger det å ha en fast “oppgave” å gå til når jeg står opp om morgenen.  Spesielt nå  som jeg stort sett er immobil med et bein jeg ikke har lov å tråkke på. Slik jeg i mange år sto opp og kommenterte toppbloggeren.  Jeg får ikke alt for mange impulser der jeg ligger på sofaen og velter meg i min egen selvmedlidenhet. Og nei, jeg har ingen planer om å nærme meg toppbloggerne igjen.  De frister ikke lengre.  Så da begynner jeg på bunnen igjen.

Problemet med å ta for seg de på plassene 96 til 100 er at det er mange gjengangere der.  Bloggen på plass 99 for eksempel Midtlivskrise har et innlegg som er flere uker gammelt.  Det samme med innlegget fra Vabofamily.  Jeg ha kommentert disse to innleggene før.  (OK, det blir litt som Ida Wulff….)  Det er jo ikke alltid det er fornying på toppen heller.

Vel. Plass nummer 100 er Monairens.
Monairens er en blogg jeg kjenner godt og leser nesten daglig. Vi er litt like vi to, tenker jeg.  Hun har bestemt seg for å gå 50 km i løpet av mai.  Kanskje ikke den største utfordringen vil de mest treningsivrige hevde.  Kanskje ikke. Men jeg heier på Monairens og vet at den utfordringen kan være vanskelig nok.  Det handler jo om motivasjon til å komme seg ut.

Monairens starter med en tur i går på 1,7 km.  Jeg ser på bildene og er så misunnelig! Jeg skulle så gjerne gått tur i skogen nå.  Det er den aller fineste tiden på året.  Sigdal er ikke så langt unna, hadde jeg hatt beina i behold kunne denne gale kjerringa ha funnet på å kjøre til Sigdal fo å gå rundturen Monairens gikk.  Eller finne meg en lignende tur her.

Jeg regner kjapt ut at Mona Irens ligger fint an til å nå målet sitt på 50 km i løpet av måneden.  Hun har alt fått den gjennomsnittlige lengden hun må gå hver dag litt ned med tuen i går. Håper hun finne det motiverende.

Midtlivskrise på plass 99 har ikke kommet med noe nytt.

Kjeftesmella på plass nummer 98 tar for seg 1. mai.  Det skrev jeg om  i går i innlegget Hei fininger! Ikke Kjeftesmellas innlegg da, men mitt forsøk på en aldri så liten 1. mai appell.

Vabofamily sitt innlegg har jeg og kommentert før.  Dere husker barn som vokser til…

Da er det bare For Svingende igjen. Det er et ferskt innlegg, dagferskt til og med.  Der får du linken til programmet For Svingende som blir sendt på diverse lokale radiostasjoner denne uka. Er du glad i dansebandmusikk er dette siden for deg.  Jeg er i grunn ikke den helt store Danseband-entusiasten og prøver ikke ut linken.

Hva tar jeg med meg fra bloggerne i dag?
Jo, jeg skal komme meg en tur ut. Om ikke annet så en tur ut på terrassen.  Det burde være overkommelig.  50 km i løpet av mai kan jeg bare glemme.  Det gjelder å sette seg realistiske mål.

22 kommentarer
    1. Skjønner at du liker å ha et program som handler om andre bloggere. Det er jo konseptet på din blogg egentlig.
      Mange fine bloggere overalt. Monairens har en dønn ærlig blogg på godt og vondt! Med sin diagnose og alt som følger med. Livet er ikke lett bestandig. Jeg liker å følge bloggere som gir av seg selv og det gjør Monairens <3

    2. Små steg om gangen…det blir vel litt mer senere.
      Jeg har en helsa som ikke tåler mye, men prøver så godt jeg kan. En dag kan jeg gå på tur, neste dag ligger jeg.:)

    3. Du kan jo evn lage deg ei skål med masse lapper opp. På lappene skriver du et tall, la oss si fra 3-50. Hver dag trekker du 5 lapper, tallet på lappen er plassering på bloggen du skal skrive om 🙂 Da vil tilfeldigheten rå og du får garantert en god variasjon 🙂
      Kos deg på terrassen 🙂
      Vibbedille 🙂

    4. Det er godt å ha noen mål. Skjønner at det begrenser seg litt for deg nå. Men ikke verst å komme seg ut på verandaen og få litt frisk luft.
      Jeg har også satt meg noen mål for våren. Denne pandemien har gjort noe med vekta mi. Så der må jeg ta tak. 😜😱

    5. Jeg har gått 1 mil i dag. Langs elva. 5 km en vei, snu og tilbake samme vei 🙂 Gikk på vekta igjen i dag jeg også, og selv om jeg ikke er TUNG, så vil jeg ikke bli det heller. 😀 Den går oppover hvis jeg ikke passer på, og den hadde sneket seg litt opp igjen nå 😛 Blir for mye stillesitting på hjemmekontoret 🙁

    6. Om du sliter med å finne en ny vri på dette morgenkonseptet, så er det jo en mulighet å ‘stjele’ lotterikonseptet mitt, ved å trekke tre, fem, eller whatever antall numre fra 1-100, og ta for deg bloggene på de respektive plasseringene?..

    7. Bloggen har jo desverre “tapt” seg – det er ikke hat men det blir hele blir litt mer intetsigende – jeg synes det er synd at du ble mobbet ut av å kommentere topplisten – for det var veldig morsomt å lese – blir ikke helt samme når du kommenterer 100-95 plass. Og ironisk nok beskriver din nemesis seg nå som veldig lite selvhøytidelig – hadde han virkelig vært det – hadde han vel ikke trålt alle kommentarfelt. Men synes det er synd de vant selv om jeg forstår at det ikke er gøy å bli karakterisert som mobber – noe du ikke er. ADe vant – og det er egentlig dumt

    8. Jeg leser også Monairens ♥ Kjeftesmella og Midtlivskrise også. De andre du nevner tror jeg ikke jeg har vært innom.
      Men er enig med deg da, viktig å ha realistiske mål. Jeg har nok også forsøkt det, men har gått på en smell. Målene ble for overveldende. Så nå forsøker jeg å bli vant til min nye tilværelse 🙂
      Håper du kom deg ut. Det gjorde jeg. Ut i hagen og puslet litt 🙂

    9. De bloggene har jeg ikke lest, men kanskje bør jeg stikke innom å lese litt. Synd at konseptet ditt ikke ble helt godtatt fra toppen, men noe mobber er du garantert ikke.
      Siden foten er i gips får du benytte terrassen på godværsdagene. Liker å sette meg mål, og jeg må ned noen kilo har lagt sånn på meg, men badevekta og jeg er ikke venner akkurat.

    10. Så hyggelig at du skriver om min blogg og flere andre med “bunnplassering” i går😚
      Det gjorde tydeligvis at jeg hoppet langt oppover på lista i dag. Tusen takk for fine ord fra deg😃
      Jeg er enig med deg i det du skriver om at vi to kan være temmelig like i en del ting😁
      Kanskje jeg tar turen til Hønefoss en dag jeg er i humør til det. Banker på døra di å spør om en kopp kaffe og en skravlestund. Ute i friluft selvfølgelig i disse umulige tider.
      Jeg håper du har litt småtterier å fordrive dagene med. Strikking f.eks😊 og noen møter på “skjermen”
      Jeg vet akkurat hvordan det er å bli sittende fast hjemme med plunder med hver minste ting som må gjøres. Absolutt INGENTING er fort gjort eller enkelt.

      Jeg leser kjeftsmella og midtlivskrise, så de to er kjente blogger for meg😊
      Fortsatt god bedring😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg